معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

آگاهی کشاورزان از مزایای کشت گلخانه ای افزایش یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه کشت های گلخانه ای بستر افزایش تولید محصولات صادراتی و رونق تجارت و کشاورزی در منطقه و همچنین افزایش بهره وری آب را فراهم می کند.

جواد کرمی در جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان اظهارکرد: اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی ، توسعه صادرات محصولات گلخانه ای باید در دستور کار قرار گیرد.

کرمی تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه ‌ای سبب افزایش بهره ‌وری اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب می شود، ‌به طوری‌ که می‌ توان در فضای کوچک به چندین برابر افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی دست یافت و در حقیقت زمینه رونق این بخش را بیش از پیش فراهم کرد.

وی بر فعال سازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و ادامه داد: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در همه بخش‌های آذربایجان غربی یک نیاز اساسی است که باید در مسیر توسعه استان در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان نیز باید در زمینه جذب سرمایه گذار برای توسعه کشت های گلخانه ای استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ضریب نفوذ دانش و آگاهی کشاورزان از مزایای کشت های گلخانه ای باید افزایش یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مصوب شده است که مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیر ساخت های احداث ۲ هزار هکتاری گلخانه ای در استان تخصیص یابد ،نیاز است پیگیری لازم برای تخصیص به موقع این اعتبار انجام گیرد.

کرمی یاد اور شد :تفکیک و خرد کردن اراضی در واحدهای بزرگ مقیاس گلخانه ای درست نیست و برای افزایش بهره وری در تولید باید راهکاری در این زمینه اتخاذ شود تا از بروز مشکلات در اینده جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: برای راه انداری نهضت گلخانه‌ای دو هزار هکتاری در استان، مکان یابی های جدید برای احداث گلخانه‌ها توسط جهاد کشاورزی انجام گرفته و امکان تخصیص امکانات زیر بنایی اعم از آب، برق، گاز، اعتبارات، تسهیلات بانکی لازم به اراضی شناسایی شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.