پیشنهاد سوئیس برای دفن ضایعات اتمی در مرز آلمان

دفتر فدرال انرژی سوئیس منطقه‌ای در مرز آلمان را برای دفن زباله‌های هسته‌ای خود معرفی کرد.

بر اساس اعلام دفتر فدرال انرژی سوئیس، قرار است این کشور منطقه‌ای در شمال خاکش نزدیک به مرز با آلمان به عنوان مکان طراحی شده برای دفن پسماند‌های هسته‌ای در عمق زمین را پیشنهاد دهد. دفن زباله‌های اتمی سوئیس در نزدیک مرز آلمان بر مبنای این طرح پیشنهادی، احداث این پروژه در سال ۲۰۴۵ شروع می‌شود.

هنوز دولت و پارلمان سوئیس این طرح احداث به اصطلاح «انباشتگاه زمین شناختی عمیق برای سوخت هسته‌ای مصرف شده و دیگر پسماند‌های رادیواکتیو» را تصویب نکرده اند.

«ماریان زوئند»، سخنگوی دفتر فدرال انرژی سوئیس اظهار کرد، شرکت «تعاونی ملی دورریزی پسماند رادیواکتیو» شرکت مسئول این پروژه است که از جانب دولت و اپراتور‌های نیروگاه‌های هسته‌ای تاسیس شده و برنامه‌ریزی کرده منطقه «لاگرن» واقع در شمال «زوریخ» در نزدیکی مرز با آلمان را به عنوان مکان دفن زباله‌های هسته‌ای پیشنهاد دهد.

او اضافه کرد، روز دوشنبه یک کنفرانس خبری برای اعلام این مکان پیشنهادی برگزار خواهد شد.

زوئند ادامه داد: «این بیانیه صرفا هدفش اعلام جایی است که آن‌ها مایل به احداث پروژه در آن هستند.» او تاکید کرد، دفتر فدرال انرژی سوئیس بر این فرآیند نظارت خواهد کرد و همچنین گفت: حالا «تعاونی ملی دورریزی پسماند رادیواکتیو» باید همه جزئیات را مشخص کرده و در قالب یک درخواست رسمی که آن‌ها در مدت حدود دو سال ثبت خواهند کرد، تهیه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
قابل توجه ایران سوخت هسته ای معضل پسماند را هم دارد واونطور که ادعا می شود پاک پاک هم نیست شما اسمان را پاک می کنید زمین را نابود وفراموش کردید ما روی زمین زندگی می کنیم نه بالای آسمان گرچه هر دو مهم هستند اما زمین اولویت اصلی است.
آخرین اخبار