در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاروان‌های آیینی در دهه آخر صفر پا به صحنه می‌گذارند

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: هنر‌های نمایشی برای روز اربعین و ده شب آخر صفر با حضور گروه‌های برتر نمایشی برنامه‌ دارد.

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی در خصوص برنامه‌های اربعینی گفت: برنامه هنرهای نمایشی در ده شب آخر  صفر در  مقابل تالار تئاتر شهر برگزار می‌شود که این شب‌ها ده مجلس از گروه‌های برتر کشور را داریم که اجرای دارند.

او در خصوص برنامه‌های روز اربعین بیان کرد: برنامه‌ای به نام کاروان هنرهای نمایشی آیینه داران آفتاب در روز اربعین  برگزار می‌شود. این کاروان برنامه‌هایی همچون؛ پرده خوانی، نقالی ، مقتل خوانی و روایت گری خواهد داشت. همچنین در این روز مجالس تعزیه در موکب‌های تعزیه را داریم که این مجالس از جمله مجالس شهادت حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع)، قاسم بن حسن(ع) و حر خواهد بود.

مدیر کل هنرهای نمایشی  

موکب هنرهای نمایشی

نظری گفت: همچنین موکب هنرهای نمایشی را خواهیم داشت که اجرای نمایش اشک و مشک را دارد. بازسازی کاروان اسرای دشت کربلا، اجرای پرفورمنس و اجرای تئاتر خیابانی نمونه‌هایی از آن هستند.

برنامه اربعینی

موکب آیین عاشورایی

نظری افزود: موکب آیین‌های عاشورایی را در روز اربعین خواهیم داشت که آیین های عزادارای گیل و دیلم ، شروه خوانی و سنج و دمام را را داریم. در این مراسم از ۱۵۰ هنرمند کشور دعوت کرده‎ایم که ان‌شا‌ءالله در روز اربعین از میدان امام حسین(ع) تا شهر ری، شاه عبدالعظیم برنامه‌های خودشان را اجرا کنند که یکی از بزرگترین کاروان های هنرهای نمایشی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار