نظارت بر اماکن واحد‌های صنفی ویژه ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر

برنامه‌های ویژه نظارت بر واحد‌های صنفی ویژه ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر با همکاری مجموعه‌‎های مختلف تا ۵ مهر ماه اجرا می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌های ویژه نظارت بر بازار‌ها و واحد‌های صنفی ویژه ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر با همکاری اتاق اصناف، سازمان صمت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی آغاز شده است و تا ۵ مهر ماه ادامه می‌یاب

محمد باباخانی افزود: در این مرحله از بازدید‌ها تشدید نظارت‌ها را در تمامی مکان‌‎ها از جمله نانوایی‌ها، محل‌های پذیرایی و محل‌های اسکان خواهیم داشت و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از روز اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) بحث نظارت بر محل‌های اسکان و پذیرایی زائران پیاده امام رضا (ع) در شهر‌ها و جاده‌ها را داریم، خاطرنشان کرد: در این مأموریت ویژه ۴۹۸ بازرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه ۱۵۲ بازرس دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان مشارکت دارند و در مجموع ۶۸۰ بازرس دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی در مأموریت ویژه ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) حضور دارند.

باباخانی اضافه کرد: نظارت بر وضعیت آب موکب‌ها و نحوه پخت و پز و توزیع غذا، محل استراحت زائران پیاده را داریم تا از انتقال بیماری‌ها از جمله کرونا و بیماری‌های فصلی جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: ما در این مأموریت از ظرفیت نیرو‌های مجموعه‌های دیگر همچون جامعه پزشکی بهره‌مند خواهیم شد تا بتوانیم وظیفه خود را به شکل مطلوب انجام دهیم.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه از عموم زائران و مجاوران امام رضا (ع) می‌خواهیم که نسبت به رعایت تمامی نکات بهداشتی از جمله ماسک توجه داشته باشند و دیگران را هم تشویق به انجام این کار نمایند، گفت: از مردم می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی به لحاظ عدم رعایت نکات بهداشتی موضوع را بلافاصله به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند تا ضمن رسیدگی به‌موقع به موضوع، برخورد قانونی با افراد متخلف صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار