معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

افزایش رضایتمندی مردم با بازآموزی صنوف خدماتی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری دوره‌های بازآموزی و مهارت‌افزایی در افزایش رضایتمندی مردم نقش مهمی دارد.

ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های آموزشی و اردوی آمادگی المپیاد جهانی رشته مکاترونیک که با دیدار منتخبان استانی برای اعزام به مسابقات جهانی مهارت در کشور آلمان همراه بود، گفت: بازآموزی برای برخی صنوف همچون اصناف وابسته به خودرو با توجه به کیفیت خودرو‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

او افزد: با توجه به ضرورت به‌ روز رسانی مهارت‌ها، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نسبت به بازآموزی صنوف اقدام کند.

ناصری به نحوه جذب و مشاوره حرفه‌آموزان تأکید کرد و افزود: مشاوره اولیه در شناخت و انتخاب رشته فنی مورد نظر حرفه‌آموز می‌تواند نقش مهمی در ورود افراد به بازار کار داشته باشد که مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای باید این موضوع را به بهترین نحو ممکن در دستور کار قرار دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از حرفه‌آموزان مدارک تحصیلی بالا دارند، تصریح کرد: افراد موفق با تحصیلات عالیه فقط به دنبال پشت میزنشینی نیستند بلکه با ورود به بازار کار و مهارت‌آموزی پاسخگوی بخشی از نیاز جامعه می‌شوند که قابل تقدیر است.

او در ادامه از کارگاه برق صنعتی، هوش مصنوعی، خانه هوشمند، مونتاژ رایانه، تعمیر فیبر نوری، مکانیک و برق خودرو، مونتاژ قطعه و میز خدمت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بازدید کرد.

برای اولین بار در تاریخ آموزش‌های مهارتی خراسان جنوبی از ۱۷ تیم شرکت‌کننده از کشور نماینده خراسان جنوبی در رقابت‌های جهانی مهارت در رشته مکاترونیک حضور می یابند.

از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۱۴ هزار متقاضی مهارت‌آموزی در استان داوطلب کسب یک مهارت شده اند.

همچنین در این مدت در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان ۱۴ هزار و ۵۲۳ نفر در دوره‌های مهارتی شرکت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.