محمودی:

درآمد مخابرات از تلفن ثابت جوابگوی طرح‌های نگهداری و توسعه‌ای این شرکت نیست

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: درآمد مخابرات از تلفن ثابت در استان ماهیانه ۸۳۰ میلیون تومان است که این مبلغ جوابگوی هزینه و طرح‌های نگهداری و توسعه‌ای این شرکت در استان نیست.

آقای محمودی گفت: مخابرات و ارتباطات از مهمترین مولفه‌های توسعه یافتگی هر کشوری است که توسعه آن علاوه بر کاهش هزینه‌ها، زمینه رشد سایر بخش‌های اقتصادی را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: نوسازی و پشتیبانی مطلوب شبکه مخابرات استان، توسعه شبکه در مکان‌های جدید و بدون ارتباط، امکان تامین ملزومات مصرفی برای جلوگیری از اُفت پایداری شبکه و تحقق سیاست‌های دولت در توسعه فناوری ارتباطات در کشور منوط به اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت در استان و کشور است.


بیشتر بخوانید


محمودی با اشاره به افزایش حدود ۵۷ درصدی حقوق پرسنل شرکت مخابرات ایران در سال جاری، پرداخت به‌موقع حقوق، دستمزد و بیمه‌های نیرو‌های رسمی و غیر رسمی این نهاد را در کنار پرداخت مطالبات پیمانکاران و بازنشستگان، از جمله هزینه‌های شرکت مخابرات ایران برشمرد و گفت: تعرفه‌های فعلی نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند.

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کمبود منابع مالی، مانع بزرگی در جذب نیرو‌های کارآمد در شرکت مخابرات است و با تامین مالی شرکت مخابرات در صورت جذب این نیرو‌ها توسط مخابرات، جلوی مهاجرت بسیار از نخبگان این صنعت به سایر کشور‌ها گرفته می‌شود.

وی افزود: کم‌بودن تعرفه‌های تلفن ثابت می‌تواند موجب تعطیلی ۵۰ درصد کارخانه‌های سازنده تجهیزات مخابراتی کشور شود و این شرکت‌ها تامین‌کننده شرکت مخابرات ایران هستند که بسته شدن آن‌ها به تولید و اشتغال کشور ضربه وارد می‌کند و راه ورود تجهیزات خارجی و مستعمل را به کشور باز می‌کند.

محمودی خاطر نشان کرد: میزان زیادی از ظرفیت ICT کشور وابسته به مخابرات است و به طور تقریبی تمامی شرکت‌های فراهم‌کننده اینترنت و اپراتور‌های تلفن همراه از زیر ساخت‌های شرکت مخابرات استفاده می‌کنند و بروز رسانی این زیر ساخت وظیفه مهم شرکت مخابرات است و برای این منظور نیازمند بروز رسانی تعرفه‌ها هستیم.

وی افزود: تعرفه‌های مخابرات کشور به مدت ۱۳ سال (از سال ۱۳۸۸) ثابت مانده است و نیاز است در این تعرفه‌ها بازنگری شود تا امکان حل مشکلاتی مانند مشکلات خطوط تلفن محله کوی پلیس شهرکرد و یا نویز تلفن‌های ثابت سورشجان حل شود.

محمودی تصریح کرد: اگر این هزینه‌ها بازبینی نشود و درآمد مخابرات افزایش نیابد امکان نگهداری و توسعه بخش‌های زیرساختی ارتباطاتی که بخش مهمی از آن بر عهده شرکت مخابرات است با مشکل مواجه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار