مطالبه مردم؛

اتصال خطوط ریلی ارومیه به مرز سرو و تبریز

استاندار آذربایجان غربی گفت: اتصال خطوط ریلی ارومیه به مرز سرو و تبریز یک مطالبه مردمی است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی استان که با همراهی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور انجام شد، گفت: پیگیر تامین اعتبارات لازم برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های خطوط ریلی و چهار ایستگاه ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب هستیم.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به برخی نواقص در خط ریلی ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب که در سال ۹۷ به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری، اعتبارات ویژه جهت تکمیل ایستگاه‌ها و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی خطوط ریلی استان اختصاص یافت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به رایزنی‌ها با مجموعه‌های راه و شهرسازی و برنامه و بودجه کشور جهت جذب بودجه‌های مورد نیاز اشاره کرده و می گوید: اتصال خطوط ریلی ارومیه به مرز سرو، نقده به مرز تمرچین و ارومیه به تبریز و افزایش تعداد و کیفیت قطار‌های استان یک مطالبه مردمی است که برای تحقق آن نیازمند حمایت شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هستیم.

عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز در حاشیه این بازدید از برنامه ریزی برای توسعه بخش مسافری و باری خطوط ریلی استان خبر داده و گفت: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط ریلی آذربایجان غربی و توسعه بخش باری راه آهن استان، هماهنگی‌های لازم با پیمانکاران انجام شده است.

خطیبی همچنین از یک برنامه ریزی ۸ ماهه برای تخصیص اعتبارات توسعه خطوط ریلی استان خبر داد و گفت: رویکرد و هدف این شرکت، آماده کردن شرایط جهت اقتصادی کردن و انتقال بار توسط خطوط ریلی در آذربایجان غربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.