نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

سازمان انرژی اتمی، پهنه‌های معدنی متعددی در استان کرمان دارد

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: سازمان انرژی اتمی، پهنه‌های معدنی متعددی در استان کرمان دارد که باید برای آن فکری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امشب پنجشنبه ۷ مهر در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: امیدواریم تاثیر مثبت اقدامات صورت گرفته را به زودی شاهد باشیم. 

او افزود: جمهوری اسلامی، راه‌هایی برای مقابله با دشمنی‌هایی که علیه او اتفاق می‌افتد، در پیش دارد و مناسب‌ترین و بهترین راه، این است که بازدارندگی را جدی بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تصریح کرد: بازدارندگی وقتی درست اتفاق بیفتد، سایه جنگ هم از بین می‌رود و این بازدارندگی را باید در ابعاد مختلف پیگیری کنیم که یکی جنگ، اقتصاد، پیشرفت در حوزه‌های مختلف، هسته‌ای و ... است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمان یک نکته مثبت و یک نکته منفی وجود دارد، افزود: نکته مثبت این است که بخش قابل توجهی از اشتغال استان را کشاورزی و بخشی را هم معادن به خود اختصاص می‌دهد و سازمان انرژی اتمی در هر ۲حرف برای گفتن دارد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: نکته منفی این است در بخش کشاورزی بهره وری ما بالا نیست، به طور مثال: در یک هکتار پسته ما چه قدر برداشت می‌کنیم و در دنیا چه مقدار؟ بنابراین افزایش و ماندگاری محصول دو بحث مهم است؛ زیرا خداوند هر چیزی را که خلق کرده راه‌های افزایش و ماندگاری محصول را در آن گذاشته است.

او  با تاکید بر اینکه هر محصولی را می‌توان با علم ماندگار کرد، خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در این سفر می‌توانید ۲ خدمت بزرگ کنید که هم محصولات کشاورزی افزایش یابد و هم حفظ شود؛ زیرا در هر ۲ بخش قابل توجهی از درآمد کشاورز از بین می‌برد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: سازمان انرژی اتمی پهنه‌های معدنی متعددی در استان کرمان دارد که باید برای آن فکری شود و باید بخش خصوصی وار شده و با نظارت سازمان انرژی اتمی، کار و بخشی از مسئله اشتغال را حل کند.

او بر سرمایه گذاری جدید تاکید و بیان کرد: سازمان انرژی اتمی مجموعه حساس و محل خدمت برای نظام اسلامی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز دراین دیدار گفت: امروز ما یکی از تولیدکنندگان مطرح دنیا در تولید رادیودارو‌ها هستیم و کشور ما توفیق داشت این دارو‌ها را تولید کند و اکنون بیماران در ۲۰۵ مرکز پزشکی کشور از این فناوری استفاده می‌کنند.

محمد اسلامی همچنین در حاشیه به سفر به استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: گسترش فناوری هسته‌ای یک دستور کار مهم راهبردی و اجرائی است که در سازمان انرژی اتمی با توجه به سند راهبردی که تصویب شده و افق ۲۰ ساله، برنامه با ظرفیت بالایی تعریف کردیم تا در همه سرفصل‌ها فناوری هسته‌ای را توسعه بدهیم.

او با اشاره به اینکه در دنیا اینگونه برداشت میشود که فناوری هسته‌ای فقط غنی سازی اورانیوم است در حالی که این بخشی از کار است، افزود: دو بخش عمده در دنیا در فناوری هسته‌ای وجود دارد که از فناوری هسته‌ای هم تولید برق صورت می‌گیرد و دیگری پرتوهاست که برای مصارف گوناگون استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.