در پی آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ؛

کره جنوبی همسایه شمالی خود را به انجام اقدامات قاطع تهدید کرد

پس از انجام آزمایشات موشکی کره شمالی، سئول تهدید کرد در صورتیکه پیونگ‌یانک از سلاح اتمی استفاده کند، اقدامات قاطع انجام خواهد داد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در پی آزمایشات جدید موشکی کره شمالی امروز (شنبه) ادعا کرد برنامه هسته‌ای کره شمالی یک چالش مستقیم برای نهاد جهانی منع اشاعه هسته‌ای است.

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه مراسم رونمایی از سلاح های جدید خود گفت: «اگر پیونگ یانگ تلاش کند از سلاح هسته‌ای استفاده کند با پاسخ قاطعانه ما و آمریکا مواجه خواهد شد.»

 او همچنین اعلام کرد کره جنوبی تمرینات نظامی مشترک با آمریکا را تقویت خواهد کرد و سازوکار‌های شناسایی و قابلیت بمباران را علیه کره شمالی توسعه خواهد داد.

وزارت دفاع کره جنوبی همزمان با روز نیروهای ارتش با برگزاری مراسمی رسمی در نزدیکی سئول پایتخت این کشور، از برخی سلاح ها با بالاترین تکنولوژی رونمایی کرد. 

رئیس جمهوری کره جنوبی به همراه «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع و فرماندهان ارشد در نیروی دفاع در کنار سربازان و درجه داران و کهنه سربازان در این مراسم شرکت کردند.

شایان ذکر است گارد ساحلی ژاپن بامداد امروز (شنبه) از آزمایش یک فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داد. این خبر را ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز تأیید کرده است. کره جنوبی گفته همسایه شمالی این کشور اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی کرده است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی درحالی این سخنان را اظهار کرد که پیشتر به دنبال افزایش تنش‌ها در خصوص آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ و گمانه زنی‌ها درباره هفتمین آزمایش هسته‌ای این کشور، کره جنوبی بار دیگر مذاکره با همسایه شمالی خود را مطرح کرد و پیشنهاد دور جدید مذاکرات با کره شمالی را در خصوص دیدار‌های خانواده‌هایی که در دو کره جدا افتاده اند، مطرح کرده بود.

منابع کره شمالی هم پیش از این اعلام کردند به دستور کیم جونگ اون، رهبر این کشور وضعیت هسته‌ای کره شمالی کاملاً غیرقابل بازگشت اعلام و هر گونه مذاکره‌ای بر سر سلاح‌های هسته‌ای و قدرت اتمی این کشور ممنوع عنوان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
رئیس جمهور کره جنوبی ادعا میکنه که با آمریکا کره شمالی را بمباران میکنه......این مزدورها چقدر أحمق هستن خطر از کره شمالی تلقی میکنه ویادشون رفته بمباران هستیی هیروشیما وناکازاکی ژاپن را که انجام داده ....وتا حاله هم به آمریکا اعتماد دارن......
آخرین اخبار