جذب ۴۴۲ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز مدارس لرستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۴۴۲ میلیارد تومان از سال گذشته تاکنون برای توسعه و تجهیز مدارس و فضا‌های آموزشی این استان جذب شده است.

رضا عزتی گفت: در این راستا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی، ۱۲۰ میلیارد تومان کمک خیران و ۲۲ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل سه سالن ورزشی و یک استخر شنا در استان جذب شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی با موضوع بهینه سازی فضا‌های ورزشی مدارس نیز احداث ۳۳ زمین چمن مصنوعی، ۶ زمین ساحلی و پنج سالن ورزشی سقف بلند در دستور کار قرار گرفت که برخی از این طرح‌ها به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۵ مدرسه کانکسی، ۱۱ مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در استان وجود دارد تصریح کرد: برای رفع این مشکل و فراهم کردن فضا و تجهیزات آموزشی این مدارس، نیازمند جذب اعتبار و کمک خیران هستیم تا فضا‌های نوساز جایگزین شود.

عزتی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید چهار هزار و ۵۵۷ مدرسه استان پذیرای ۳۴۸ هزار ۹۶۵ دانش‌آموز هستند که از این تعداد ۳۰۵ هزار و ۹۰۶ نفر در مدارس دولتی و ۴۳ هزار و ۵۹ نفر در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل شده اند و ۱۶ هزار معلم کار تعلیم و تربیت آن‌ها را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: امسال سه هزار و ۸۸۷ مدرسه دولتی و ۶۷۰ آموزشگاه غیردولتی در لرستان میزبان دانش آموزان هستند.

عزتی اضافه کرد: ۲۷ هزار و ۱۲ نفر مدیران مدارس، معلمان و نیرو‌های خدماتی و اداری جامعه فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش لرستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.