عباسی:

بهانه‌ای برای تعلل در مسیر احیای تالاب انزلی نیست

استاندار گیلان بر اجرای تکالیف کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جهادی احیای تالاب انزلی به صورت منسجم و بدون هرگونه موازی‌کاری تأکید کرد.

اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه کمیته مدیریت تالاب انزلی گفت: متاسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی جامع و مدیریت موثر، در بخش تالاب‌ها، کیفیت اقدامات صورت گرفته در ادوار مختلف مناسب نبود.

او تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت و احیای تالاب‌های گیلان را تلاشی در جهت صیانت از تالاب‌های استان به ویژه تالاب انزلی به عنوان یکی از مهم‌ترین بستر‌های آبی استان دانست و افزود: باید شاهد تعامل این قرارگاه با کمیته مدیریت تالاب انزلی باشیم.

استاندار گیلان بر لزوم بهره‌گیری از مطالعات دانش‌بنیان برای مقابله با تهدیدات تالاب انزلی و اهتمام ویژه برای احیای آن تأکید کرد و گفت: دولت سیزدهم برای احیای تالاب انزلی اعتبار خوبی را در نظر گرفته و بهانه‌ای برای تعلل در مسیر احیای تالاب نیست.

آقای عباسی به برخی تکالیف کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جهادی احیای تالاب انزلی اشاره و تصریح کرد: تعیین حدود، پاکسازی تالاب از گیاه مهاجم سنبل آبی، رسوب‌زدایی و لایروبی، تعیین وضعیت حق‌آبه، جلوگیری از ورود آلودگی‌ها، رسوب‌ها و فاضلاب‌ها، مدیریت پسماند از منشأ و بررسی فنی نقش موج‌شکن در وضعیت تالاب انزلی از جمله تکالیف این کارگروه‌هاست.

او به ضرورت رفع مشکلات موجود در تالاب انزلی با توجه به اولویت‌بندی‌های تعیین شده بر مبنای مدیریت جهادی اشاره و لزوم همدلی و همراهی همه دستگاه‌های متولی را مورد تأکید قرار داد.

استاندار گفت: نباید با اقدامات موازی موجبات هدررفت زمان، توان نیروی انسانی متخصص و نیز اعتبارات شد.

در این نشست چند تن از اعضای کمیته مدیریت تالاب به بیان گزارش اقدامات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.