معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

سالانه ۴۰ میلیارد ریال برای ارائه خدمات دیالیز به اتباع غیر ایرانی هزینه می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیمارستان های تابعه این دانشگاه با وجود مشکلات مالی و اعتباری، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش‌ از چهار میلیارد تومان برای ارائه خدمات دیالیز به اتباع غیر ایرانی هزینه کرده است.

 علی خواجه  اظهار داشت: با حمایت سازمان‌های بیمه گر بیماران خاص ایرانی هیچ هزینه ای را برای دریافت خدمات دیالیز پرداخت نمی کنند و ارائه خدمات دیالیز به شهروندان جمهوری اسلامی ایران رایگان است.

وی بیان کرد: هزینه های جاری هر نوبت دیالیز بیش از ۸۰۰ هزار تومان برآورد می شود و مسلما اتباع غیر ایرانی که از حمایت هیچ سازمان بین المللی برخوردار نیستند برای پرداخت این مبلغ مشکلات عدیده ای دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در راستای سیاست‌های انسان دوستانه و به منظور کمک به اتباع غیر ایرانی، از روسای بیمارستان های تابعه درخواست شده تا فقط بخشی از هزینه های مصرفی را از اتباع غیر ایرانی اخذ کنند که همین مقدار نیز برای هر نوبت دیالیز تا ۴۰۰ هزار تومان برآورد می شود.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۵۳ دستگاه دیالیز در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال هستند که در بخش های دیالیز بیمارستان های علی ابن ابیطالب(ع) و خاتم الانبیاء(ص) زاهدان، بیمارستان های رازی و ایرانمهر سراوان، بیمارستان امام خمینی(ره) خاش و بیمارستان دارالشفاء میرجاوه استقرار دارند.

خواجه به این مطلب هم اشاره کرد که اکنون۵۷ دستگاه نیز به دلیل تعمیرات دوره‌ای و یا تعمیرات ضروری در سرویس خدمت قرار ندارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران نیازمند دیالیز اعم از بیماران ایرانی و غیر ایرانی، که نیاز به دستگاه های دیالیز را افزایش داده است، گفت: به منظور رفاه حال بیماران و همکاران و همچنین ارتقای کیفیت خدمات درمانی به بیماران دیالیزی با جدیت به دنبال اضافه کردن تعداد دستگاه های دیالیز هستیم که در همین راستا تعداد ۱۳ دستگاه دیالیزامسال به این دانشگاه اختصاص یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تا کنون سه عدد دستگاه از این ۱۳ دستگاه خریداری شده و فرایند خرید ۱۰ عدد دستگاه دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.