حذف ارز ترجیحی دارو تاثیری در پرداخت‌های بیمه شدگان سیستان و بلوچستان ندارد

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: طرح دارویار از ۲۳ تیرماه به صورت رصد روزانه در استان اجرایی و ۲۰۶ داروخانه به صورت مرتب در این طرح رصد شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: طرح دارویار از ۲۳ تیرماه به صورت رصد روزانه در استان اجرایی و ۲۰۶ داروخانه به صورت مرتب در این طرح رصد شدند و حذف ارز ترجیحی در پرداخت‌های بیمه شدگان تاثیری نداشته و تنها کسانی‌که فاقد بیمه هستند داروها را براساس قیمت روز دریافت می‌کنند.

شهریار شهرکی گفت: در طرح دارویار در برخی داروها سهم بیمه سلامت از ۷۰ درصد نیز افزایش داشته اما پرداختی بیمه گذار فرقی نکرده است.

وی گفت: تمامی اقشار جامعه که زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند به صورت رایگان از بیمه سلامت استفاده کنند و بعد از سه ماه از زمان بیمه براساس ارزیابی وسع، اگر فرد در دهک یک تا سه باشد، همچنان به صورت رایگان بیمه خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: پرداخت های سطح یک به مراکز جامع سلامت تقریبا ۲ برابر سال گذشته افزایش داشته و مقرر شده بیمه شدگان بیمه سلامت با تعرفه های دولتی در مراکز و بیمارستان های تامین اجتماعی پذیرش شوند.

وی بیان کرد: تمامی بدهی ها تا سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و هیچگونه بدهی بابت سال گذشته به بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد.

شهرکی ادامه داد: همچنین قراردادی برای اتباع بیگانه آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر وجود دارد که با پرداخت سرانه به صورت متمرکز انجام می شود و افراد آسیب پذیر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی گفت: خدمات ناباروری نیز در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته و ۹۰ درصد هزینه ها در استان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌ شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: تیم کاملی از پزشکان با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های موجود ناباروری در مرکز ناباروری مولود زاهدان خدمات لازم را ارائه می دهند بطوریکه دیگر نیازی به مراجعه بیمه شدگان به استان های دیگر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه افراد نابارور به بخش خصوصی نیز ۷۰ درصد تعرفه توسط بیمه پرداخت می‌ شود.

شهرکی بیان کرد: سال گذشته بابت ناباروری ۳۸۷ نفر در استان، ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد و حتی هزینه های درمان بابت رحم اجاره ای نیز توسط بیمه پرداخت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار