اختصاص اعتبار میلیاردی برای مشاغل خانگی در بم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: امسال یک میلیارد تومان اعتبار از محل سهمیه مشاغل خانگی استان کرمان به بم اختصاص داده شده است.

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بم با حضور مسئولان شهرستان بم و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار شد.

مصباح، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: امسال مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار از محل سهمیه مشاغل خانگی استان به شهرستان بم اختصاص داده شده است و این حوزه در ۷ ماهه گذشته، تمام اعتبار مشاغل خانگی خود را جذب کرده است.

او افزود: در حوزه کارگروه اشتغال، سهمیه اشتغال شهرستان بم در نیمه اول سال ۴۰ درصد بود که امیدواریم در نیمه دوم سال، شهرستان بم بتواند تعهد اشتغال خود را به نتیجه برساند.

مصباح با اشاره به در خواست شهرستان بم برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی و وجود ۳۳ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی، بیان داشت: ایجاد بیمارستان تامین اجتماعی براساس تعداد میانگین جعمیتی در وزارت خانه تعرف شده و شهرستان بم بیمه شدگان زیادی دارد.

او تصریح کرد: تقاضای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در بم را از طریق استان کرمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر می‌شویم و امیدواریم تقاضای بحق مردم بم محقق شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان می‌گوید: آمار اشتغال استان کرمان طی پارسال بیش از ۴۰ هزار تهعد اشتغال بوده است و ما بیش از ۵۰ هزار اشتغال را محقق کرده ایم و با رشد ۱۲۳ درصدی در کشور رتبه اول را کسب کردیم.

او تصریح کرد: تعهد ما برای اشتعال، طی امسال بیش از ۶۰ هزار اشتغال است که تاکنون ۵۰ درصد سهم اشتعال استا کرمان محقق شده است و امیدواریم امسال تعهد اشتغال استان کرمان به طور کامل محقق شود.

محمد برزنگ، فرماندار بم گفت: حدود ۴۰ درصد سهمیه اشتغال در شهرستان بم انجام شده است که این میزان قابل قبول نیست و تاکید کردیم ادارات با جدیت پیگیر سهمیه اشتغال خود تا قبل از پایان سال باشند.

او افزود: در شهرستان بم بیش از ۳۳ هزار بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد که مجموع این تعداد بیمه شده به همراه زیر مجموعه آن‌ها، بیش از ۱۲۰ هزار نفر می‌شود که از میانگین تعین شده بیشتر است.

فرماندار بم خواستار ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان بم شد و بیان داشت: نبود بیمارستان تامین اجتماعی، یکی از مشکلات مهم بیمه شدگان تامین اجتماعی در بم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.