مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان گفت: ۱۵ گروه بازرسی بر عملکرد رانندگان سرویس مدارس همدان نظارت دارند.

 محمود حضرتی گفت: این بازرسان برای نظارت بر عملکرد رانندگان مجاز از ساعت ۸/۳۰ تا ۱۴/۳۰ فعال هستند و در درب مدارس حضور دارند، طبق این بازرسی‌ها در سه روز اول مهر با رانندگان متخلف برخورد شد.

او گفت: در خصوص سرویس مدارس جلسات متعدد با فرمانداری، استانداری، شهرداری آموزش و پرورش و تاکسیرانی برگزار شده که بر تردد دانش آموزان با سرویس مدارس تاکید شد.

مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان گفت: ساماندهی سرویس مدارس دچار ناهماهنگی شده بود که هشت جلسه هماهنگی بین اعضای ماده ۱۸ و ۱۰ جلسه متعدد درون سازمانی در اداره تاکسیرانی با حضور شرکت‌ها برگزار شد.

حضرتی گفت: با استناد به دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان فراخوان و اطلاع رسانی برای جذب شرکت‌های صاحب صلاحیت صورت گرفت که شرکت‌ها شناسایی و به سامانه سپند معرفی شدند.

او در حوزه حمل و نقل شهری به اسامی این شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: شرکت‌های ۱۸۲۸، ۱۸۱۳،۸۱۷، ۱۸۱۰، نیک راه، جهان نما و شلمچه جزو این شرکت‌ها هستند.

حضرتی گفت: ثبت نام از متقاضیان صورت گرفته است که ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و ۴۰۰ نفر تایید برچسب سرویس مدارس را گرفتند و بقیه در حال بررسی شرایط و مدارک هستند. نظارت ۱۵ گروه بازرسی بر عملکرد رانندگان سرویس مدارس همدان

حضرتی به شرایط رانندگان حمل و نقل ذی صلاح که قانونگذار مشخص کرده اشاره کرد و گفت: داشتن معاینه فنی، گواهی عدم سوء پیشینه، متاهل بودن، سن بالای ۲۳ سال، دارا بودن گواهینامه نقل عمومی و بیمه نامه الحاقی حمل و نقل دانش آموزان از جمله این شرایط هستند.

او گفت: بحث تعیین نرخ سرویس مدارس بر اساس عرضه و تقاضا و توافق بین رانندگان، اولیا، مدارس و شرکت‌ها باید رخ دهد که نظارت اولیه و عقد قرارداد با رانندگان سرویس مدارس با استناد به بند چ ماده یک آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان صورت می‌گیرد.

مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان درباره بحث نظارت بر قیمت سرویس مدارس گفت: نرخ نامه طبق مصوبه کارگروه ماده ۱۸ و با پیشنهاد به شورای اسلامی شهر و بر اساس کیلومتر ارائه می‌شود که این نرخ با توجه به تورم پایین است و پیشنهاد داشتیم به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

حضرتی گفت: قبل از کرونا ۲۲۰ دستگاه مینی‌بوس در حوزه حمل و نقل دانش آموزان به خدمات می‌پرداختند، به دلیل فرسودگی و نبود شرکت‌های فعال برای ساماندهی این حوزه، مینی بوس‌ها به حاشیه شهر، روستا‌ها و شرکت‌های صنعتی رفتند که از حمل و نقل دانش آموزان کنار گذاشته شدند.

او گفت: خودرو‌های ون به علت نداشتن معاینه فنی امسال نمی‌توانند سرویس بدهند که تقاضا داریم شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به تعویض و به روزرسانی مخازن سوخت تاکسی‌های ون همکاری کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.