چراغ سبز به صهیونیست‌ها برای حفاری در میدان گازی کاریش

حفاری در میدان گازی مورد مناقشه اسرائیل و لبنان با چراغ سبز دستگاه‌های امنیتی صهیونیست آغاز می‌شود.

مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه احتمال رسیدن به توافق با لبنان درباره ترسیم مرز‌های دریایی ۵۵ درصد است اعلام کردند دستگاه‌های امنیتی صهیونیست برای آغاز حفاری در میدان گازی مورد مناقشه با لبنان چراغ سبز نشان داده اند.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، این مقامات گفته اند لبنان به دنبال توافق است، اما پیچیدگی شرایط ممکن است مانع از پیشرفت در کار شود.

آن‌ها هرگونه ارتباط بین مانع پیش آمده در توافق با انتخابات آتی رژیم صهیونیستی را رد کردند و دستیابی به این توافق را منوط به تحقق مطالبات تل آویو دانستند.

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه بازنگری‌های درخواست شده توسط لبنان در پیشنهاد تعیین مرز با میانجیگری آمریکا را رد کرده است. پیش نویس توافق که علنی نشده است، زمانی که توسط تل آویو و بیروت از آمریکا دریافت شد، با استقبال اولیه مواجه شد.

پس از ۵ دوره مذاکره غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا و نظارت سازمان ملل در مقر نیرو‌های بین‌المللی حافظ صلح (یونیفیل) در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان، متنی ۱۰ صفحه‌ای از سوی واشنگتن به مقامات لبنانی پیشنهاد و ارائه شد که پس از موافقت اولیه بیروت اعلام کرد نیازمند بررسی مجدد است.

میدان گازی کاریش در منطقه ۲۹ مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و به عنوان یکی از میادین گازی مهم در منطقه‌ای استراتژیک، سال‌هاست در سکوت سازمان‌های بین‌المللی به دست صهیونیست‌ها چپاول می‌شود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان چندین بار تاکید کرده است تا زمانی که لبنان به حقوق قانونی خود نرسد، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد و این را یک «خط قرمز» برای حزب الله عنوان کرد. او در سخنرانی شنبه شب نیز اعلام کرد که دریافت متن مکتوب پیشنهاد آمریکا موضوع بسیار مهمی است و تصمیم‌گیری در این باره با مسئولان دولتی لبنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار