آلمان: به پوتین اجازه تجزیه اروپا را نمی‌دهیم

صدراعظم آلمان مدعی شد اجازه تجزیه اروپا را به روسیه نخواهد داد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در پیامی اعلام کرد به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اجازه تجزیه اروپا، داده نخواهد شد.

به گزارش عرب نیوز، شولتس در بیانیه خود با بیان آنکه روسیه مجال تجزیه آلمان و اروپا را نخواهد یافت، افزود: «ما با آمریکا درباره اقدام کاهش تورم بحث خواهیم کرد، جنگ گمرکی نباید وجود داشته باشد. روند تصویب موافقت نامه‌های تجارت آزاد اتحادیه اروپا باید تجدید نظر شود. جدایی از چین مسیر اشتباهی است، نیاز به تنوع عاقلانه سیاسی و اقتصادی داریم.»

صدراعظم آلمان تاکید کرد که اگر کسب‌وکارها و مردم با شرایط محدود انرژی سازگار شوند، کشورش بر بحران انرژی غلبه کرده و زمستان را پشت سر خواهد گذاشت.

شولتس در سخنرانی خود در یک کنفرانس مهندسی تاکید کرد که اگر همه ما به سازگاری با شرایط تغییریافته، شهروندان، شرکت ها و سیاستمداران ادامه دهیم، زمستان امسال را به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت. او همچنین اعلام کرد که ذخایر گاز آلمان حدود ۹۵ درصد پر است.

در همین راستا یک سخنگوی دولت آلمان تایید کرد که اعضای گروه هفت و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، امروز (سه‌شنبه) مذاکرات اضطراری خواهند داشت.

زلنسکی هم تایید کرد که با رهبران گروه ۷ سخنرانی خواهد کرد و با اولاف شولتس درباره افزایش فشار بر روسیه و همچنین کمک به اوکراین صحبت کرده است.

ساعاتی پیش ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که در مذاکره تلفنی با نخست‌وزیر کانادا بر اهمیت واکنش قدرتمند گروه هفت به حمله موشکی روسیه تاکید کرده است و افزود: «اقدامات و حملات گسترده روسیه با هدف تحمیل مذاکره بر سر شرایط مسکو است. اوکراین به یک سپر هوایی برای محافظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی خود نیاز دارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۴:۲۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
آقای اولاف شولتس اروپا خودش تصمیم به تجزیه گرفته. نقشه سوق الجیشی اروپا نیاز اروپا را به تجزیه نشان میدهد. طعم تلخ جدایی اتریش را شما بیشتر از همه چشیده اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
آلمان که خودش نیاز داره کسی دستش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
آمریکایی‌های مدت‌هاست که در درگیری‌های اوکراین حضور دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
خخ نیاز به پوتین ندارید خودتون کم کم اروپا تجزیه میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
دیگر هیچ کس در آلمان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
100 درصد فقط حق با پوتین است چون به خاطر آلمان و متحدانش همه جانبه از اوکراین کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی کردند
آخرین اخبار