بیش از ۶ هزار میلیارد ریال وجه به خزانه بازگشت

بازرس کل استان کرمان گفت: با تلاش بازرسان کرمان، طی امسال بیش از ۶ هزار میلیارد ریال وجوه بیت المال به خزانه بازگشت.

احمد آبیار در نشست شورای قضایی استان کرمان که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان، دادستان مرکز استان برگزار شد، گفت: مدیران، خادم مردم و دستگاه‌های نظارتی مشاور و امین مدیران برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی هستند.

او افزود: طی امسال، ضمن تشکیل ۳۰ پرونده تخلفاتی بر مبنای ۵۲ گزارش تخلفاتی، ۱۰۳ نفر به اتهاماتی از جمله اختلاس، تصرف غیرقانونی و تضییع اموال دولتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 بازرس کل استان کرمان بیان داشت:  طی امسال براساس تلاش بازرسان سازمان بازرسی استان کرمان، ۱۵ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع اراضی شهری نیز رفع تصرف شده و بالغ بر ۶ هزار و ۹۲۴ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۹۵۵ ریال وجه در قالب وصول طلب، استرداد وجه، محکومیت کیفری و ... به بیت المال برگشت داده شده است.

او با بیان اینکه بر مبنای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، هیچ مصونیتی برای مفسدان در هر جایگاه و تحت هر عنوانی متصور نیست، تصریح کرد: طی امسال،  ۱۲۳ پرونده بازرسی در استان کرمان تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

آبیار با اشاره به اینکه طی امسال ۴۰ متهم کیفری نیز از سوی سازمان بازرسی به دستگاه قضایی معرفی شده اند، بیان داشت: ۲۱۲ پیشنهاد اصلاحی نیز از سوی سازمان بازرسی طی  امسال مطرح شده است.

او به حمایت سازمان‌های نظارتی از مدیران شجاع و سالم اشاره و بیان کرد: سازمان بازرسی استان کرمان تلاش دارد از اقدامات قانونی و خطرپذیری مثبت مدیران  برای خدمت به مردم و جامعه حمایت کند و از این رو، بازرسان این سازمان به عنوان مشاوران امین و دلسوز مدیران در رفع بسیاری از تنگنا‌ها و مشکلات در کنار مدیران بوده و هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار