پیش بینی تولید پنج هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری

مدیر بخش طیور جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال تولید تخم مرغ‌های سنتی و صنعتی حدود پنج هزار و ۲۰۰ تن بود که پیش‌بینی می‌شود، امسال نیز به همین میزان تخم مرغ تولید شود.

مدیر بخش طیور جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان همواره یک استان واردکننده تخم مرغ است و تنها یک سوم تخم مرغ مصرفی مردم در استان تولید می‌شود که مابقی از اصفهان که رتبه نخست تولید تخم مرغ کشور را دارد، وارد استان می‌شود.

حسن رحمانی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان تخم مرغ استان مشکلی در زمینه تولید ندارند و تنها در ابتدای تابستان امسال برخی مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری مجبور به کاهش قیمت شدند، که در حال حاضر این مشکل مرتفع شده است.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: میزان تولید تخم‌مرغ چهارمحال و بختیاری در سال گذشته در مجموع تولید تخم مرغ‌های سنتی و صنعتی حدود پنج هزار و ۲۰۰ تن بود که پیش‌بینی می‌شود، امسال نیز به همین میزان تخم مرغ تولید شود.

مدیر بخش طیور جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه اختلاف قیمت زیادی بین قیمت تخم‌مرغ تولیدی استان با بیشتر مناطق کشور وجود ندارد و تخم‌مرغ‌های استان به علت بیشتر بودن میزان مصرف به طور کامل در استان مصرف می‌شود، ولی مرغ گوشتی چهارمحال و بختیاری به دلیل قیمت کمتر، به سایر استان‌ها ارسال می‌شود که در برخی موارد موجب کمبود در عرضه استان می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.