ضرورت توسعه روستا‌های مجاور صنایع و معادن

فرماندار زرند گفت: صنایع و معادن با استفاده از مسئولیت های اجتماعی خود برای توسعه روستا‌های همجوار خود اقدام کنند.

جشن روز ملی روستا و عشایر با حضور فرماندار، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از روستاییان در حرم شهدای گمنام روستای بهاآباد زرند برگزار شد.

سید رضا حسینی نژاد در این مراسم با بیان اینکه زیرساخت‌های اشتغال زایی در روستا فراهم است و دولت تسهیلات کم بهره بسیار خوبی در اختیار جوانان قرار می‌دهد، گفت: بستر شکوفایی تولید در روستا‌ها به ویژه در شهرستان زرند مهیا است  و مناطق روستایی  زرند دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند و بدین منظور باید برای تقویت اقتصاد روستا گام برداشت.

او با اشاره به خشکسالی و سرمازدگی محصول پسته در سال اخیر، افزود: امهال وام‌های کشاورزی که سررسید آن‌ها سال ۱۴۰۰ بود انجام شده و سال ۱۴۰۱ باجدیت از سوی شهرستان و استان پیگیری شده؛ اما هنوز  برای اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است؛ بنابراین باید تکلیف مردم و کشاورزان در کوتاه ترین زمان روشن شود و از سوی مسئولان امر پیگیری شود.

فرماندار زرند با اشاره به ضرورت توسعه روستا‌های مجاور صنایع و معادن، بیان داشت: برای توسعه روستا‌هایی که به لحاظ جغرافیایی در جوار صنایع و معادن فعال قرار گرفته اند، باید نقش آفرینی و مسئولیت‌های اجتماعی این مراکز در این گونه روستا‌ها مورد نظر قرار گرفته و جوانان بومی روستا در جذب‌های جدید در اولویت ویژه قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.