ساماندهی روان‌آب‌ها با اجرای حوضچه در کرمان

سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان از ساخت ۲ حوضچه (منهول) در نقاط حساس منطقه دو برای هدایت آب‌های سطحی در زمان بارندگی خبر داد.

علی رحیمی‌راد با بیان اینکه محدوده بلوار کشاورز به بلوار جمهوری‌اسلامی و مقابل هتل پارس، از جمله نقاطی هستند که طی سال‌های گذشته در زمان بارندگی مشکل آبگرفتگی داشته‌اند، گفت: به همت معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی منطقه دو، عملیات احداث حوضچه (منهول) در جوی راستگرد بلوار کشاورز به بلوار جمهوری‌اسلامی از اوایل هفته جاری آغاز شده است.

او افزود: از هفته آینده نیز عملیات احداث منهول (حوضچه) بعدی  در محدوده هتل پارس آغاز خواهد شد.

سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان بیان کرد: پس از پایان احداث، عملیات لوله‌گذاری برای اتصال به شبکه آب خام بلوار جمهوری‌اسلامی، نصب پمپ با هدف پمپاژ آب‌های جمع‌آوری‌شده در منهول در زمان بارندگی، نصب المک برای بارگیری آب‌های باقیمانده با استفاده از تانکر و انتقال به فضا‌های سبز به همت معاونت خدمات‌شهری منطقه دو انجام می‌شود.

رحیمی‌راد با بیان اینکه همه این اقدامات با هدف رضایت و رفاه حال شهروندان در زمان بارندگی‌های احتمالی در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد که در بارندگی‌های امسال با مشکل جدی در محدوده‌های یاد‌شده مواجه نشویم.

او بیان کرد: ۶۰ نقطه در سطح منطقه دو، برای  حفر چاه‌های جذبی با هدف دفع روان‌آب‌ها شناسایی شده  است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، عملیات حفر آن‌ها انجام خواهد شد.

سرپرست شهرداری منطقه دو کرمان، از شهروندان خواست نسبت به بازبودن درِ چاه‌های آب باران و اصلاح ناودان‌های منازل خود برای جلوگیری از جاری‌شدن آب‌های باران به سمت معابر اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.