نوسانات قیمت کالا‌ها روزانه بررسی می‌شود

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت قزوین گفت: روزانه نوسانات قیمت کالا‌ها در سامانه ۱۲۴ بررسی می‌شود.

علی اکبر کبیری معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت:با افزایش قیمت چشمگیر و نامتعارف کالا بدون دلیل از طریق بازرسی صمت و جهاد کشاورزی برخورد می‌کشود.

وی افزود: قیمت روغن موتور با توجه به افزایش عرضه توسط پتروشیمی ها، بین ۱۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

افضلی رئیس سازمان صمت هم گفت: بازرسی از واحد‌های تولیدکننده لوازم یدکی و همچنین اصناف فروشنده برای جلوگیری از عرضع لوازم یدکی قاچاق به صورت مداوم انجام می‌شود.

حسن پور، مدیرکل تعزیرات استان هم گفت: در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۵۸۸ فقره پرونده تشکیل شده است و متخلفان به ۴۵۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی افزود: تخلف در قاچاق و یا عرضه برنج، روغن خوراکی، آرد و گندم به ترتیب دارای بیشترین میزان تخلفات در تعزیرات حکومتی هستند.

افلاطونی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: در حوزه تامین گندم در سال زراعی خوب عمل شده و موضوع کشت کلزا هم در دستور کار استان است.

افلاطونی افزود: سهمیه آب استان از سد طالقان هنوز تخصیص نیافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید زیتون ۲.۵ برابر سال گذشته افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: دولت برای حمایت از باغداران، وارادات زیتون و روغن زیتون را ممنوع کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی برای خرید زیتون باغداران تخصیص یافته است.

افلاطونی افزود: به زودی فصل برداشت برنج در الموت آغاز می‌شود و بر همین اساس، واردات برنج برای حمایت از شالی کاران، ممنوع شده است.

وی اضافه کرد: نهاده‌های دامی به مقدار‌کافی در استان قزوین موجود است و دامداران و مرغداران می‌توانند به راحتی نهاده‌های مورد نیازشان را خریداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:۶۰ درصد از طلب مرغداران و دامداران پرداخت شده است و برخی هم که پول دریافت نکردند به جای پرداخت بدهی نقدی به آن‌ها نهاده دامی پرداخت شده است.

افلاطونی افزود: ۱۴ درصد افزایش جوجه ریزی در مهر ماه محقق شده است و برای دو ماه آینده با تامین مرغ روبه رو نخواهیم شد و ذخیره گوشت و مرغ در سردخانه‌های استان به وفور وجود دارد.

وی اضافه کرد: موضوع مرغ سایز در استان معفول واقع شده است و در مرغ سایز به جای ۶۰ روز، ظرف ۴۵ روز پس از جوجه ریزی از مرغداران خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:سامانه نظارت هوشمند فعال است و بر همین اساس میزان کشف تخلفات نانوایی‌ها افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.