مدیرکل تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه وشهرسازی مطرح کرد؛

افزایش حجم ترانزیت کالا با راه اندازی قطار ایران _ چین

ترفع گفت: با راه اندازی قطار ایران و چین و وجود جاده ابریشم و مسیر ترانزیتی شاهد افزایش حجم و ترانزیت کالا در ایران خواهیم بود.

امین ترفع گفت : یک قطار منظم بین ایران و چین برقرار شده و هر دو کشور در این حوزه به صورت جدی در حال فعال کردن این مسیر هستند .

 

به گفته مدیرکل تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه وشهرسازی هر دو کشور با صورت جدی در حال کار کردن هستند و اقدامات مهمی هم در این بخش صورت گرفته است.

او می گوید: جاده ابریشم و حوزه ترانزیت شرقی_غربی مسیر شمالی ، مسیر میانی و یک مسیر جنوبی دارد.

 مدیرکل تجاری سازی وزارت راه وشهرسازی گفت:  مسیر شمالی مسیری است که از طریق روسیه،مسیر میانی مسیری است که از طریق دریای خزر و مسیر جنوبی مسیری است که از ایران عبور میکند.

ترفع گفت: با توجه به تغییرات جغرافیایی که درماه های اخیر در منطقه ایجاد شده و از سوی دیگر با توجه به ظرفیت های محدود در مسیر میانی ترانزیت در این بخش چندان نیست به طوری که در بنادر شرقی دریای خزر بار پیاده شده و سوار کشتی شده و غرب دریای خزر پیاده می شود و آنجا هم دوباره کالا با وسیله دیگر حمل می شود که این میزان از جابه جایی ها زمان و هزینه بسیار طولانی دارد.

او گفت: مسیر ایران یک مسیر پیوسته است به طوری که بار چه از طریق جاده و چه از طریق دریا بخواهد وارد ایران شود از شاخه جنوبی جاده ابریشم که مسیر ایران است مستقیم بدون و حداقل تخلیه باری به بخش های منتقل میشود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار