بهبود شاخصهای اشتغال در خراسان رضوی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ اشتغال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۲ تا سه درصد بهبود یافته است.

محمد امین بابایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۲.۴، نرخ بیکاری ۷.۲ و نسبت اشتغال ۳۹.۳ درصد گزارش شده است، در حالیکه این شاخص‌ها به ترتیب در تابستان سال گذشته ۴۰.۳، ۷.۵ و ۳۷.۳ درصد بود.

او افزود: در نیمه نخست امسال تعداد جویندگان کار در استان هشت هزار و ۳۲۳ نفر بوده و در این مدت شرکت‌های کاریابی موفق به اشتغالزایی برای دو هزار و ۸۱۳ نفر شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد:در این مدت ۱۰ هزار و ۶۷ فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد و دستگاه‌های اجرایی استان ۳۲ هزار و ۱۷۳ فرصت شغلی ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کردند.

بابایی بیان کرد: در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۵۲ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر و ۲۸۴.۸۹۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان مشاغل خانگی در استان پرداخت شد.

او تصریح کرد:میزان تسهیلات بانکی پرداختی در حوزه بخش روستایی و عشایری استان در نیمه نخست امسال را ۱۳.۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد:  در نیمه نخست امسال ۴۸۹.۸۹۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۴۷.۴۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه طرح‌های اشتغالزایی بهزیستی پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار