امارات و چین مهمترین مقصد آبزیان صادراتی استان بوشهر

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با اشاره به نظارت بر صادرات آبزیان استان گفت: امارات و چین مهمترین مقصد آبزیان صادراتی استان بوشهر هستند.

 مرتضی بحرانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در یک ماه اخیر به منظور انجام امور صادرات اقدامات لازم برای نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور سرتیفیکیت به کشورهای مقصد صورت گرفته است.

او می‌گوید: در همین راستا اقدامات لازم برای صادرات ۲ هزار و ۱۵۷ تن انواع آبزیان به مقصد کشورهای امارات، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، مالزی، عمان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای بیش از ۱۷ هزار و ۱۲۵ تن از مبدا مزارع پرورش میگو خبر داد.

او با اشاره به واکسیناسیون دام بومی و صنعتی عنوان کرد که بیش از ۶۶ هزار رأس دام علیه بیماری‌های استراتژیک و بیش از ۲۸ هزار رأس دام علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شدند.

بحرانی از نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان خبر داد و گفت: نظارت بر کشتار بیش از ۸۵۵ هزار قطعه طیور صنعتی و نظارت بر کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین انجام شده است.

او با اشاره به عملیات نظارت بهداشتی و بازدید انجام شده توسط اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، تاکید کرد که نظارت بر توزیع و عرضه ۱۴ هزار و ۴۲۴ فرآورده‌های خام دامی صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.