پایان ۵۰ درصد آواربرداری در مناطق زلزله زده روستایی خوی

استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون نیمی از آواربرداری در مناطق زلزله زده روستایی خوی پایان یافته است.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان خوی مسایل و مشکلات این مناطق را از نزدیک بررسی کرد.

معتمدیان با حضور در روستای مرتضی قلی کندی و شهردیزج  ضمن بازدید از روند آوار برداری و بازسازی درگفتگو با خبرنگاران گفت: بعد از ۷۲ ساعت ازوقوع زمین لرزه خوی ستاد بازسازی مناطق زلزله زده با مدیریت معاون امور عمرانی تشکیل شد.

معتمدیان افزود: براساس آخرین ارزیابی ها باید ۱هزار ۱۰۰ واحد مسکونی که بر اثر زلزله تخریب شده‌اند نوسازی و ۴ هزار واحد نیز تعمیر شود.

استاندار آذربایجان غربی با تقدیر از مردم درهمکاری با ستاد بازسازی در آوار برداری گفت : خوشبختانه در عملیات آورار برداری خیرین مشارکت خوبی داشتند و از ظرفیت تمامی نهادها ،بنیاد مسکن و بنیاد برکت و از جمله بنیاد مستضعفان که تامین مصالح را عهده دار شده استفاده و روندآواربرداری از سرعت خوبی برخوردار شد.

معتمدیان با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد آواربرداریها در مناطق زلزله زده روستایی خوی پایان یافته است گفت: تاکنون آواربرداری۵۵۰ واحد مسکونی و دامی در مناطق زلزله خوی به اتمام رسیده اس.

وی در مورد کمک های دولت تصریح کرد : زلزله خوی شاید از معدود حوادث طبیعی باشد که با دستور رئیس جمهور دولت در کمترین زمان ورود پیدا کرد و برای بازسازی اعتبارات و تسهیلاتی را تصویب کرد که در حال حاضر درصدد تامین و تخصیص منابع هستیم.

امروز همچنین جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده خوی به ریاست استاندار آذربایجان غربی و جمعی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در فرماندار خوی تشکیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.