انجام آزمایش سل و بروسلوز برای بیش از ۱۹ هزار رأس دام

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از انجام آزمایش سل و بروسلوز برای بیش از ۱۹ هزار رأس دام در ۶ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست پارسال برای ۱۹ هزار و ۷۸۳ رأس دام آزمایش سل و بروسلوز صورت گرفته است گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز برای ۱۹ هزار و ۱۰۸ رأس دام آزمایش سل و بروسلوز در استان انجام شده است.

او با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست پارسال ۱۳۱ هزار و ۱۱۸ نوبت سر سم پاشی دامی و در ۱۲۳ هزار و ۶۵۰ متر مربع سم پاشی جایگاه صورت گرفته است افزود: در ۶ ماهه نخست امسال برای ۲۴۰ هزار و ۴۸۳ نوبت سر سم پاشی دامی و در یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع سم پاشی جایگاه دامی صورت گرفته است.

اصغرزاده به واکسیناسیون ۳ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۴۰۳ رأس دام سبک و سنگین در ۶ ماهه نخست پارسال اشاره کرد و ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۴ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۱۸ رأس دام سبک و سنگین در برابر بیماری‌هایی مانند آبله، شاربن، تب برفکی، بروسلوز، آنتروتوکسمی، هاری و ppr واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: این حجم از عملیات در ۱۱ شهرستان استان به وسیله ۳۵ اکیپ فنی انجام شده است.

او عنوان کرد: هدف از واکسیناسیون حفظ سرمایه دام و طیور، پیشگیری از بیماری ها، افزایش سطح ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های حاد و واگیردار است.

برچسب ها: دامپزشکی ، تست سل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار