رفع تصرف بیش از ۲۱۵ هکتار اراضی ملی در جیرفت

دادستان جیرفت گفت: بیش از ۲۱۵ هکتار اراضی ملی در جیرفت، طی ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رفع تصرف شده است.

حسین سلامی گفت: رفع تصرف اراضی ملی در حوزه صیانت از اراضی مربوط به منابع طبیعی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، راهداری و ... بوده است.

او افزود: در حوزه صیانت از اراضی ملی در بخش منابع طبیعی، تعداد ۳۰ فقره دستور رفع تصرف و اعاده به وضع سابق صادر و میزان ۱۰۸ هکتار از اراضی ملی از تصرف افراد سود جو خارج شده و از تشکیل پرونده‌های حقوقی خلع ید و افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم جلوگیری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت بیان کرد: در حوزه اداره کل شهرسازی، تعداد ۲۸ مورد دستور رفع تصرف به میزان ۹۸ هکتار و ۱۵۹ مترمربع و به ارزش ریالی هزار میلیارد تومان صادر شده است.

او با بیان اینکه در حوزه جهادکشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ۶ مورد دستور اعاده به وضع سابق به میزان ۸۰۰/۱۱ مترمربع صادر شده است، تصریح کرد: در این رابطه ضمن جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از ورود ۶ پرونده به محاکم کیفری نیز جلوگیری شده است.

سلامی بیان داشت: در حوزه اداره کل راهداری، تعداد ۹۱ مورد دستور قلع قمع و اعاده به وضع سابق صادر و میزان ۸۲ هزار مترمربع از حاشیه راه‌ها و جاده‌ها به ارزش ریالی ۴ میلیارد تومان، آزاد سازی و از ورود ۹۱ پرونده به سیستم قضایی جلوگیری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار