واریز تسهیلات ساخت مسکن به سیل زدگان رفسنجان

سرپرست فرمانداری رفسنجان با اشاره به تخریب ۲۰۰ خانه در سیل اخیر رفسنجان از ارائه تسهیلات به صاحبان واحدهای مسکونی در آینده ای نزدیک خبر داد.

رضایی در جلسه شورای اداری شهرستان که صبح امروز برگزار شد، گفت: در سیل اخیر رفسنجان،  ۲۰۰ واحد مسکونی تخریب شد که قرار است در آینده ای نزدیک با هماهنگی مجتمع مس سرچشمه، کمک تسهیلات نقدی به حساب صاحبان خانه‌های تخریبی ناشی از سیل واریز  شود تا نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

او افزود: امیدواریم تسهیلات دولتی و نیز تسهیلات بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی هم به زودی جذب و قبل از نوروز امسال خانه‌ها ساخته و تحویل سیل زدگان شود.

رضایی با اشاره به اینکه در آستانه فصل سرما و بارش‌ها هستیم، بیان کرد: مسیر‌های رودخانه به همت اداره آب منطقه‌ای مشخص شوند.

او ادامه داد: در مباحث اقتصادی و اشتغال، چشم‌ها و امید‌ها به مس سرچشمه است و امیدواریم سرمایه گذاری در ۴ شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی انجام و اشتغال زایی رونق بگیرد.

سرپرست فرماندار رفسنجان در زمینه روی آوردن به کشت‌های جایگزین و احداث گلخانه نیز گفت: اگر ۲ هزار هکتار گلخانه در شهرستان ایجاد شود، می‌تواند به اندازه ۸۰۰ هزار هکتار باغ پسته ارزآوری و درآمد داشته باشد.

او بیان کرد: کمبود دارو در شهرستان احساس می‌شود که با بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی، قرار شد این نهاد نسبت به رفع کمبود دارو اقدام کند.

رضایی در خصوص پرواز‌های فرودگاه نیز تصریح کرد: این پرواز‌ها در رفسنجان، منظم و افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول در حوزه وظایف مسئولان هم بیان کرد: مسئولان باید به جذب تسهیلات و امهال وام‌های کشاورزی و تسهیلات سرمازدگی و پروژه‌های مهم اقدام کند.

او ادامه داد: بحث پیشرفت‌ها و عملکرد‌های اداره‌ها باید نشر داده شود تا عموم مطلع شوند و موفقیت‌ها را به نسل جوان بازگو کرد.

مدیر باید مسئولیت اصلی خود را بشناسد و سرگرم حواشی نشود

حجت الاسلام عسکری، امام جمعه رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت بصیرت و بینش عمیق برای شناخت دشمن و راه‌های برون رفت از توطئه‌های دشمن گفت: به اعتراف رسانه‌های صهیونیستی، پروژه اغتشاش در ایران شکست خورد، چون مردم همراهی نکردند.

او افزود: مراقب سرگرم کردن مسئولان به حواشی و نپرداختن به اصول کار‌ها و برنامه‌ها باشیم و یک مدیر باید مسئولیت اصلی خود را بشناسد و سرگرم حواشی نشود.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: مشکلات در داخل کشور هست و واقعیت دارد؛ اما این‌ها هم دیده شود که ۲۲ کشور متقاضی خرید پهباد‌های ایران هستند.

 

حجت الاسلام عسکری، امام جمعه رفسنجان

او در خصوص اتحاد بین مسئولان گفت: اتحاد، وحدت و همدلی همه مسئولان راه مقابله با توطئه‌های دشمن است و باید نسبت به کار و تلاش مضاعف اهتمام ورزیم و ادارات عملکرد‌های خودشان را ترسیم کنند و در مقابل دید ارباب رجوع‌ها قرار دهند

پروژه آبرسانی به ۱۱۳ روستای رفسنجان

سرهنگ محمد پساوند، فرمانده سپاه رفسنجان هم در این نشست گفت: آبرسانی به ۱۱۳ روستای این شهرستان با کمک دولت و شرکت آبفا در حال انجام است.

او در تشریح انجام پروژه خط انتقال آب به کبوترخان افزود: ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب در حال انجام است و تا پایان آذر به بهره برداری خواهد رسید.

سرهنگ پساوند بیان کرد: ۲ حلقه چاه آب آشامیدنی در دره جوز و کبوترخان حفر می‌شود؛ البته خط انتقال آب به منطقه نوق در فاز اول به میزان ۲۶ کیلومتر در دست اقدام است که تا پایان آذرماه این فاز نخست تکمیل می‌شود.

او تصریح کرد: ساخت ۲۴ مخزن آب در شهر در حال اجرا است که تاکنون ۳ مورد احداث شده و بقیه آن‌ها تا سال ۱۴۰۳ اجرا و تکمیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار