چهارمحال و بختیاری به کارگاه سازندگی تبدیل شده است

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان به کارگاه سازندگی تبدیل شده و بسیاری از طرح‌های راکد سال‌های گذشته در دولت سیزدهم فعال شده است.

غلامعلی حیدری در دیدار با معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۸۰ درصد این استان کوهستانی است و با محدودیت زمین روبرو هستیم می‌طلبد تا با آزادسازی اراضی گام مهمی در انبوه‌سازی مسکن برداشته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این استان از یک محرومیت تاریخی رنج می‌برد و دارای نرخ بالای بیکاری است و این موضوع در مهاجرت مردم به دیگر استان‌ها و شکل‌گیری پدیده حاشیه‌نشینی موثر است از همین رو انتظار می‌رود زمینه‌های ماندگاری مردم در استان از جمله تامین مسکن فراهم شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: یکی دیگر از نیاز‌های استان تسهیل و تسریع در صدور اسناد روستایی است چرا که بخش زیادی از تسهیلاتی که به مناطق روستایی اختصاص داده می‌شود را به سبب نداشتن سند نمی‌توان جذب کرد از همین رو صدور سند روستایی می‌تواند در جذب تسهیلات اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در استان موثر واقع شود.

حیدری اضافه کرد: روستا‌ها کانون تولید به شمار می‌روند و اگر بتوانیم اشتغال پایدار در این مناطق ایجاد کنیم دستاورد‌های مهمی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاصل می‌شود.

حیدری با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در این استان گفت: در سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان برنامه‌های قابل توجهی برای استان تصویب شد و علاوه‌بر آن در هفته دولت طرح‌های عمرانی امیدآفرینی در استان به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های راکد سال‌های گذشته در دولت سیزدهم فعال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
در کوهستانها و کوهپایه خا هم میتوان ساخت و ساز کرد همانند سویس و سوئد وبلزیک و...که جزو برترین کشورهای جهانند
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۰۷ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
وقتی چهارمحال و بختیاری به کارگاه سازندگی تبدیل میشود که شمال و غرب استان را هم پریابید و شهرها و شهرکهای صنعتی را در همه شهرها و شهرستانهای استان پراکنده و گسترش دهید،این استان ظرفیت ابر صنعتی شدن و استانی تولیدی با کارخانجات و صنایع تولیدی فراوان و صنایع بسته بندی و سیلو و سردخانه و صمایع لبنی و کشتارگاهی فراوان را دارد کنتها تلاش و کوشش و پشتکار و اندیشه و چانه زنی میخواهد