تداوم بارش‌ها و کاهش دما در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از اواخر وقت امشب از سمت شمال غرب استان به تدریج افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری باران را خواهیم داشت.

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کوهسرخ با کمینه دمای ۶ درجه سردترین و سبزوار با بیشینه دمای ٢٧ درجه گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

او افزود: در طی این مدت بیشترین میزان بارندگی ازشهرستان‌های قوچان ٧.٨ میلیمتر، کلات با ٣.٣ میلیمتر ثبت شده و ایستگاه فرودگاهی مشهد نیز کمتر از یک دهم میلیمتر بارش داشته است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ١٠ و ٢٠ درجه در نوسان بوده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعات به ٢٣ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ١٠ درجه خواهد رسید.

رضایی‌پور بیان کرد: انتظار داریم امروز به طور موقت جو به نسبت پایدار باشد و از اواخر وقت امشب از سمت شمال غرب استان به تدریج افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری باران را خواهیم داشت که در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ همراه با رعد و برق وجود دارد.

او با بیان اینکه از فردا بر گستردگی بارش‌ها افزوده می‌شود و در بخش‌های از شرق استان نیز شاهد بارش خواهیم بود. با این بارش‌های پراکنده احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روانآب وجود دارد، تصریح کرد: این وضعیت تا چهارشنبه صبح ادامه دارد. همچنین ازفردا از ساعات بعدازظهر در برخی مناطق وزش باد شدید را خواهیم داشت که در مناطق مستعد همراه با گردوخاک و احتمال خسارت به سازه‌های موقت وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: از چهارشنبه ظهر جو به نسبت پایدار است و روند کاهش دما از فردا آغاز می‌شود و تا صبح پنجشنبه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.