بهره‌مندی ۳۲۷ زوج نابارور در همدان از خدمات بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: ۳۲۷ زوج نابارور در همدان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

فریبرز نیاستی  گفت: هزینه‌های درمانی ۳۲۷ زوج نابارور این استان به میزان ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه (۳۰ مهر تا ۶ آبان) با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است بیان کرد: برای هر یک از روز‌های هفته سلامت یک عنوان در نظر گرفته شده که روز نخست «بیمه سلامت، جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور» است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: به منظور حمایت از زوجین نابارور ۹۰ درصد هزینه درمانی زوجین زیر پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌شود و زوج‌های نابارور حین مراجعه به مراکز خصوصی یا دولتی طرف قرارداد تنها ۱۰ درصد تعرفه را پرداخت می‌کنند.

نیاستی ادامه داد: همچنین زوجین نابارور پیشتر سالی یک نوبت می‌توانستند از خدمات درمانی و ناباروری بهره‌مند شوند که به سه نوبت افزایش یافت و تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند این خدمات بیمه‌ای را دریافت کنند.

او با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: آمادگی لازم برای زیر پوشش قرار دادن افرادی بدون هر گونه بیمه وجود دارد و این افراد با مراجعه به سایت www.bimehsalamatiranian.ir یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت و ارائه مدارک مورد نیاز زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه چهارمین روز از هفته بیمه سلامت با عنوان «بیمه سلامت، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج» نامگذاری شده است، گفت: ۱۰۰ درصد هزینه درمان بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام. اس، دیالیز و پیوند کلیه در مجموع به میزان ۲۵ میلیارد تومان سال گذشته و ۱۴ میلیارد تومان هفت ماهه سالجاری پرداخت شده است.

نیاستی گفت: به منظور حمایت مالی از بیماران صعب العلاج صندوق بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت ایران راه اندازی و تشکیل شده که اعتبارات مناسبی به منظور حمایت مالی از این بیماران در نظر گرفته شده است.

او یادآور شد: پنجمین روز از هفته بیمه سلامت به عنوان «بیمه سلامت، سالمندی، پیشگیری و توانبخشی»، ششمین روز به نام «بیمه سلامت، نظام ارجاع و مراکز طرف قرارداد» و هفتمین روز به عنوان «بیمه سلامت، مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت» نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار