دختران کم توان ذهنی خانه دار شدند

باحضور مسئولین ارشد استان کرمان خانه کوچک دخترانه کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال نرجس خاتون زنگی آباد به بهره برداری رسید.

عباس زنگی آبادی مدیرعامل خیریه بیت الکوثر زنگی آباد با اشاره به فعالیت‌های خیریه متبوع خود در بخش‌های مختلف نگهداری گفت: خانه کوچک دخترانه کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال نرجس خاتون زنگی آباد به همت یکی از خیرین زنگی آباد با ۴۰۷ متر زیربنا و با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ساخته شده و ظرفیت پذیرش ۱۰ نفر را دارد.

او با اشاره به اینکه تورم سال‌های اخیر باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در خدمت رسانی شده، گفت: اکثر مراکز خیریه و خصوصا مراکزی که کار نگهداری از افراد دارای معلولیت را بر عهده دارند درگیر مشکلات اقتصادی شدید شده اند که تقاضا داریم به این مورد رسیدگی شود.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به کار‌های بزرگی که توسط خیریه بیت الکوثر صورت پذیرفته اظهار کرد: مردم زنگی آباد باید به شما افتخارکنند و مطمئن باشید که من هم پیگیر مسائل و مشکلات شما در کشور هستم و، اما شما اجرتان را از خدا بگیرید.

او افزود: من چندین بار در گذشته از این خیریه بازدید داشتم وباخدماتی که شما ارائه می‌دهید آشنا هستم خیرین زنگی آباد بسیارپای کارهستند و این مهم است، اخیرا نیز در هفته گذشته نشستی را به همت بهزیستی با خیریه‌ها و تشکل‌های غیردولتی کرمان داشتم تورم مشکلات زیادی ایجاد کرده و اکثرا درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی بودند.

پورابراهیمی بیان داشت: در این جلسه چند تصمیم مهم برای کمک به خیریه‌ها و تشکل‌های استان گرفته شد که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:  سرانه‌های دریافتی مراکز افزایش پیدا کند، اگرنه قطعا با این روند با تعطیلی مراکز روبرو خواهیم بود، مساله بعدی مشکل مجوز‌ها باید حل شود و با توجه به اینکه دستگاه‌های مختلفی کار صدور مجوز را بر عهده دارند باید تجمیع مجوز‌ها صورت پذیرد موضوع بعدی استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ وعمل به مسئولیت اجتماعی توسط آن‌ها بود که مقررشد اعتباری را برای خیریه‌ها از شورای معادن استان بگیریم که بیشتر در حوزه تجهیز راه گشا خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به بازدیدی که از مرکز نگهداری معلولان ذهنی ایزوله داشته به سختی کار مددکاران مراکز نگهداری اشاره کرد و گفت: کارشما باقیات الصالحات است و شما باحقوق کم سخت‌ترین کار‌ها را انجام میدهید و این واقعا به منزله این است که جهاد میکنید، ایثارمیکنید ومن هرکاربتوانم برای برطرف کردن مشکلات شما می‌کنم تا ماهم سهمی در ثواب کار داشته باشیم.

علی بابایی فرماندار کرمان  نیز گفت: قطعا در سال آینده در بودجه استان سهمی را برای فعالیت‌های خیریه بیت الکوثردر نظر خواهم گرفت.

او با اشاره به فعالیت‌های عظیم بهزیستی گفت: بهزیستی ویترینی از خدمات موثر اجتماعی را به جامعه ارائه می‌دهد که بسیار مهم و تاثیر گذار است و از نظر من کسی به دنبال انجام کارخیرباشد بهترین جا بهزیستی است.

علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه خیریه‌ها شرکای اجتماعی بهزیستی هستند گفت: در یکی دوسال اخیر به دلیل عدم افزایش یارانه‌های مراکز و تورم اقتصادی بسیاری از خیریه‌ها و مراکز ما با مشکل مواجه شده اند.

او افزود: سر ریز تمام مسائل و آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی نمود پیدا می‌کند و تصور کنید اگر یکی از مراکز بهزیستی مثلا مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان تعطیل شود چه اتفاقی برای خانواده‌ها و جامعه خواهد افتاد و من از همه مسئولین درخواست دارم که به این موضوع رسیدگی شود.

وحیدزاده همچنین ایجاد خانه‌های کوچک را در راستای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به جامعه هدف عنوان کرد.

برچسب ها: کم توان ذهنی ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.