روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه و سفر‌های متقابل مسئولان دو طرف همچنان ادامه دارد.

روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه و سفر‌های متقابل مسئولان دو طرف همچنان ادامه دارد و بر همین اساس «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم برای گفتگو با مسئولان ترکیه از جمله درباره حضور سران حماس در ترکیه، عازم آنکارا شد.

به گزارش العالم، بر اساس این گزارش، وزیر جنگ رژیم اشغالگر در مقر وزارت دفاع ترکیه در آنکارا با خلوصی آکار وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سرعت روند عادی شدن روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی پیوسته افزایش پیدا می‌کند. دو طرف سفرای خود را برمی‌گردانند و سفر‌های پی در پی مقامات دو طرف نیز همچنان ادامه دارد. در آخرین سفر، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم اشغالگر عازم آنکارا شد و با حضور گارد احترام مورد استقبال رسمی قرار گرفت که این امر نشان دهنده عمق روابط دو طرف است.

«اوزجور آلتین باش» روزنامه نگار ترکیه‌ای در این باره گفت، این سفر دیپلماتیک است و در چارچوب بهبود روابط ترکیه با کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد. اما از نظر من ترکیه باید خطر اسرائیل برای منطقه و بخصوص تلاش آن برای نابودسازی کشور‌های منطقه و گسترش نفوذ خود در کشور‌های اطراف ترکیه را درک کند. این مسئله بسیار خطرناک است و باید مراقب آن بود.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر برای گفتگو درباره موضوعات امنیتی به ترکیه آمده است که به گفته مقامات رژیم اشغالگر، درخواست گانتس از مقامات ترکیه برای محدود کردن سران جنبش حماس در ترکیه از آن جمله است. این مسئله نشان دهنده تاثیر از سرگیری روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی بر مسئله فلسطین است.

«جواد گوک» کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت، متاسفانه دولت ترکیه همیشه شعار می‌دهد و حمایت‌های عملی که فلسطینیان از ترکیه انتظار دارند هیچ گاه تحقق پیدا نمی‌کند. روابط اسرائیل و ترکیه هیچ گاه قطع نشده است. بله، تنش‌های دیپلماتیک بین دو طرف وجود داشته، اما روابط تجاری آن‌ها با یکدیگر ادامه پیدا کرده است. به همین سبب عادی سازی روابط با اسرائیل چیز تازه‌ای نیست.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی امسال و پس از تماس‌های متقابل بین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اشغالگر، تحولات زیادی را شاهد بود و به سفر هرتزوگ به ترکیه در ماه مارس گذشته انجامید.

سفر گانتس به ترکیه و سفر‌های پیشین مقامات رژیم صهیونیستی به این کشور از روند روابط آنکارا و تل آویو پرده بر می‌دارد و این در حالی است که این رژیم باید به عنوان واکنش به جنایاتی که مرتکب می‌شود، تحریم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر اردوغان مزدور صیهونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
از اون طرف اظهار تاسف می کنند از ترور و از این طرف با عامل ترور در جهان روابط برقرار می کنند
آخرین اخبار