آغاز مطالعات جامع ۳ پایانه مهم مرزی آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: مطالعات جامع سه پایانه مرزی بازرگان، تمرچین و سرو در استان با نگاه ویژه به افق ۲۰ ساله آغاز شده و در حال انجام است.

پیمان آرامون گفت: این مطالعات تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و امیدواریم از سال آینده با اختصاص بودجه مناسب، زمینه اجرای طرح‌های جامع این سه پایانه مهم تجاری استان فراهم شود.

وی افزود: ایجاد زمینه برای استفاده از سامانه ایکس ری و ایکس ری ماشینی در مرز‌های سرو و تمرچین و همچنین ساماندهی کل پایانه در مرز بازرگان از اهداف این مطالعات به شمار می‌رود.

آرامون اضافه کرد: مرز‌های بازرگان و تمرچین از جمله مهمترین و فعال‌ترین مرز‌های کشورمان به ترتیب با ترکیه و شمال عراق هستند که بخش مهمی از بار تجاری ایران با این کشور‌ها و حتی کشور‌های اروپایی از این طریق انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص مرز رازی نیز فاز‌های یک و ۲ انجام شده و در ۱۰ هزار مترمربع فضای این پایانه با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی سالن‌های مسافری و تجاری تجهیز شده است.

آرامون تاکید کرد: در فاز سوم اجرای طرح ساماندهی پایانه رازی هم، مطالعات ایجاد ایکس ری ماشینی در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر در پایانه پلدشت که در مرز با جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد، مشکلی نداریم و ظرفیت لازم طی سال‌های گذشته در این مرز ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.