مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های ۵ پایانه مرزی استان خبر داد.

پیمان آرامون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات این اداره کل برای توسعه پایانه‌های مرزی استان، اظهار کرد: در راستای طرح‌های توسعه و عمرانی مبادی ورودی و خروجی کشور در استان ۲۰۰ میلیارد تومان در ۵ پایانه مرزی این منطقه سرمایه گذاری شده است.

پیمان آرامون افزود: مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی بزرگترین و قدیمی ترین مرز زمینی کشور است که عبور ۱۰ تا ۱۵ درصد از ترانزیت زمینی کل کشور و بالغ بر ۲۶ درصد از صادرات زمینی و همچنین ۶۵ درصد از واردات زمینی غیر نفتی از این مرز انجام می‌گیرد که رتبه بین یک تا سوم کشور را در این خصوص داراست و مهمترین دروازه ورودی به اروپا و بر سر کریدورهای مهم بین المللی شرق و غرب، کریدور بزرگراهی آسیای جنوب شرقی، آلتید و تراسیکا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرز رازی خوی تنها مرز زمینی ایران با ترکیه که دروازه ورود ایران به بازارهای اروپایی به شمار می‌رود در آستانه بهره برداری قرار دارد، گفت: مرحله اول این پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی ۴ درصد و ریالی ۵۴ درصد و مرحله دوم با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و ریالی ۸۴ درصد در حال اجراست.

آرامون از تردد ۵۳ هزار و ۶۰۹ دستگاه ناوگان ترانزیتی در یک سال اخیر از پایانه‌های مرزی استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد تردد ۲۹ هزار و ۳۱۲ دستگاه ناوگان ترانزیتی مربوط به نیمه دوم سال گذشته و ۳۳ هزار و ۷۳۵ تردد نیمه نخست سال جاری است که ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی با بیان اینکه مرز بازرگان در زمینه تردد ناوگان ترانزیتی در رتبه‌های اول تا سوم کشوری قرار دارد، افزود: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۲۲۰ دستگاه ناوگان اتوبوس بین المللی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۸ دستگاه مربوط به نیمه نخست سال جاری است که رشد ۱۰۰ درصدی نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.