به منظور پناه بردن در هنگام حوادث

نقاط امن در شهرها شناسایی می شوند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از شناسایی نقاط امن در شهرهای استان به منظور پناه بردن به آن ها در هنگام حوادث غیرمترقبه خبر داد.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: امسال برنامه ریزی کرده ایم که در هر شهری یک نقطه امن شناسایی شود تا در زمان حوادث ناگوار از جمله زلزله و سیل مردم به این نقاط امن پناه ببرند.

او افزود: با توجه به اینکه ساخت و ساز در مسکن ملی بر اساس قواعد و شرایط پدافند غیر عامل پیش می‌رود قرار است در ۲۹ شهر استان خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته شوند.

داعی با اشاره به اینکه در شهرستان قاین مسکن ملی به صورت ۲ طبقه ساخته می‌شود  اظهار کرد: در شهرستان بیرجند نیز به صورت بلوک‌های ۸ و ۱۰ واحدی با تراکم ۴ و ۵ سقف قرار است ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه ریزی شده است که بر اساس پدافند غیر عامل ساخت و ساز به صورتی باشد که جهت توسعه شهر‌ها را به سمت مناطقی ببریم که در مکان‌ها خطر ساز نباشد و ساخت و ساز در حریم رودخانه روی گسل و دشت‌های بحرانی صورت نگیرد.

او ادامه داد: بعد از حادثه متروپل قرار شد هر استانی که ساختمان‌های بالای ۶ طبقه دارد و زیر بنای آن‌ها بالای ۵ هزار متر مربع است بررسی شوند تا حادثه تلخ متر‌وپل تکرار نشود.

به گفته داعی هم اکنون در حال بررسی ساختمان‌هایی با این شرایط به خصوص ساختمان‌های دولتی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.