۱۷ بوستان شهری در مشهد به لوازم بازی توان یابان مجهز شد

۱۷ بوستان شهری در نقاط مختلف شهر مشهد تا پایان امسال به تجهیزات، لوازم بازی و مبلمان شهری ویژه توان یابان تجهیز می‌شود.

علی نجفی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باتوجه به درخواست‌های مکرر جامعه در راستای ایجاد بستر‌های لازم برای حضور توان یابان مشهد در فضا‌های سبز شهری، برای اولین بار در کشور، کار مطالعه، طراحی و ساخت انواع لوازم بازی، بدنسازی و مبلمان شهری ویژه توان یابان توسط کارشناسانان متخصص مدیریت شهری در مشهد از سال گذشته آغاز شد.

او افزود: پس از ساخت نمونه‌های اولیه با نظر توانیابان، ۸ بوستان شهری شامل بوستان پردیس، بوستان بهار، بوستان لاله، بوستان بهشت، بوستان وحدت، بوستان کوهسنگی و بوستان ملت سال گذشته به این تجهیزات مجهز شدند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه نمونه‌های ساخته شده در مشهد برای اولین بار تولید شده و نمونه مشابهی نداشته است، پس از نصب در بوستان‌های مدنظر و استفاده توان یابان، تاکنون در چند نوبت بهسازی و کارآمدتر شدن این تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دستگاه و لوازم بازی مخصوص توان یابان شامل ۴۶ دستگاه وسایل بازی کودکان، ۴۶ دستگاه بدنسازی، ۲۱ دستگاه آبخوری، ۴۰ عدد مبلمان پارکی و ۴۲ چشمه سرویس بهداشتی در این بوستان‌ها نصب شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته ۳۹ رمپ ورودی و دسترسی نیز در این بوستان‌ها احداث شده است.

او تصریح کرد: باتوجه به استقبال خوب توان یابان از این تسهیلات، امسال نیز تجهیز ۹ بوستان شهری دیگر در مناطق ۱، ۳، ۵، ۶، ۷، ۱۰، ۱۲ و ثامن در دستور کار قرار دارد که با بهره برداری از تجهیزات موردنظر، در مجموع ۱۷ بوستان شهری مشهد به تسهیلات ویژه توان یابان تجهیز می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.