تقدیر از تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و بازگشایی مرز تمرچین

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با اهدای لوحی از استاندار در راستای تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و بازگشایی مرز تمرچین قدردانی کرد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های جهادی محمدصادق معتمدیان استاندار در راستای سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

در بخشی از متن این لوح آمده است: بار دیگر استقبال پرشور و حضور حماسی محبان امامت و ولایت در راهپیمایی بزرگ و جهانی زیارت اربعین در سرزمین خاطره‌های باشکوه، جلوه تازه‌ای به عظمت اسلام و وحدت مسلمانان بخشید و این حماسه بی نظیر و وصف‌ناپذیر، امسال برای نخستین بار با میزبانی مردم ولایی آذربایجان غربی در گذرگاه تمرچین به یاری خدا در کمال آرامش و امنیت برگزار شد و موجب قدرت‌نمایی بیشتر اسلام و یأس و ناامیدی مضاعف دشمنان شد.

امام جمعه ارومیه در این تقدیر نامه با بیان اینکه برگزاری شایسته میزبانی از زوار حضرت سید الشهدا (علیه السلام) یادآور خاطره آن کاروان عزیز در دشت کربلاست آورده است: این حرکت، امواجی بزرگ از هوشیاری و بیداری در سراسر جهان به جنبش در آورد، حرکتی که خیل بی شمار عاشقان خاندان رسالت و ولایت از اقوام و ادیان مختلف در سرزمین رشید آذربایجان غربی را به اراده‌ای واحد و مستحکم در مسیر تحقق شریف‌ترین ارزش‌های انسانی و الهی یعنی آزادگی و جوانمردی که اکنون بیش از هر زمان دیگری در برابر زیاده‌خواهی‌ها به آن نیاز وجود دارد، تبدیل ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در این لوح با بیان اینکه اقدامات ارزشمند استاندار آذربایجان غربی در پاسداشت مراسم عظیم اربعین حسینی سال۱۴۰۱ فراموش نشدنی است می‌افزاید: برخود لازم می‌دانم از همت جنابعالی که با تلاش بی‌وقفه، ضمن فراهم سازی آسایش زائرین بستر حضور همیشگی زائرین عتبات عالیات از استان آذربایجان غربی را فراهم کردید قدردانی کنم.

مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر امسال برای نخستین بار در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق شد و از این طریق شمار زیادی از زوار برای شرکت در پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شدند.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.