اشتغال به تحصیل ۳.۵ میلیون دانش آموز روستایی و عشایری در کشور

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر کشور گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز روستایی و عشایری در کشور مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر کشور با بیان اینکه ۱۳ استان مرزی و عشایر نشین در کشور وجود دارد گفت: ۲۵ درصد دانش آموزان عشایر و روستایی کشور در این استان‌ها ساکن هستند و سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز روستایی و عشایری در کشور مشغول به تحصیل هستند.

صفرعلی یازرلو ادامه داد: ۲۳۰ هزار نفر از این دانش آموزان در مناطق عشایری سکونت دارند و برای هر هشت نفر در بخش عشایری یک معلم مورد نیاز است، و به طور کلی ۷۵ درصد از کلاس‌های عشایری به صورت چند پایه اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار و ۳۰۰ فرهنگی اعم از مدیران و معلمان و مشاوران در این بخش مشغول به کار هستند، اضافه کرد: برنامه توانمندسازی برای آنان انجام شده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر کشور با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر از فرهنگیان در بخش عشایر مستقیم با موضوع آموزش درگیر هستند، گفت: نیازمند سه هزار معلم در بخش آموزش و پرورش عشایر هستیم.

و‌ی درباره اعتبارات و سرانه دانش آموزان عشایری اظهار کرد: ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک سرانه دانش آموزی و ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات به استان‌های کشور ابلاغ شده و مبلغی بیش از این عدد هم به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر کشور با بیان اینکه تراکم کلاسی در مدارس عشایری ۱۵نفر است، ادامه داد: به ازای هر روستا ۲ مدرسه در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت آموزش در این مدارس در دستور کار است، افزود: برای ارتقای کیفیت کلاس‌های چند پایه از راهبران آموزشی استفاده می‌شود چرا که دانش لازم را در این زمینه دارند.

 عشایر استان آذربایجان غربی شامل ۲۰ هزار و ۴۴۳ خانوار رسمی با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه بوده و بیش از ۳۵ هزار دانش آموز در استان در مناطق عشایری تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.