افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در بین جوانان آمریکایی

تعداد مرگ‌های ناشی از مصرف الکل در جوانان آمریکایی، در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ افزایش چشمگیری داشته است.

نقل از شبکه «پی بی اس»، مصرف الکل و سوءمصرف آن در آمریکا به معضلی بزرگ تبدیل شده است که به اندازه‌ی کافی به آن پرداخته نمی‌شود. طبق مطالعه‌ای که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، تعداد مرگ‌های ناشی از مصرف الکل در جوانان آمریکایی، در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، افزایش چشمگیری داشته است.

براساس بررسی‌های صورت گرفته در «مرکز کنترل و  پیشگیری از بیماری» (CDC) در حدفاصل سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، از هر هشت آمریکاییِ در سن کار، یک نفر جان خود را بر اثر مصرف افراطی الکل از دست داده است.

بین آمریکایی‌های ۲۰ تا ۴۹ ساله، از هر پنج مرگ، یک مرگ به الکل مربوط می‌شود و بین آمریکایی‌های ۲۰ تا ۳۴ ساله، از هر چهار مرگ، یک مرگ به الکل مربوط می‌شود. در مجموع، آمریکایی هایِ در سن کار، تقریباً دو سومِ میانگین سالانه‌ی ۱۴۰ هزار مرگ مربوط به الکل را تشکیل می‌دهند.

«تد اَلکورن» خبرنگار نیویورک تایمز در این خصوص گفت: مدت‌های مدیدی است که شاخص ها، روند صعودی دارند. اما هنوز غافلگیرکننده است وقتی که مشاهده می‌کنید الکل منجر به مرگ حدود ۱۴۰ هزار نفر آمریکایی در هر سال می‌شود و دو سومِ این مرگ‌ها برای افرادی رخ می‌دهد که بیست تا شصت و چهار سال سن دارند و در سن کار هستند. پس، این معضل فقط یک مشکل بزرگ حوزه‌ی سلامت عمومی نیست بلکه وقتی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد که آن‌ها در نقطه‌ی اوج زندگی خود قرار دارند و از نظر اقتصادی، مولد هستند.

این خبرنگار همچنین اعلام کرد ایالت نیومکزیکو به دلایلی مختلفی مانند فضای حاکم بر این ایالت، فقر و بیکاری و برخی دیگر از عوامل موجب شده از بین هر سه مرگ یک مرگ مربوط به مصرف الکل باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
خوش به حالشون خوبه همشون سرگرم این چیزا باشند و در کار کشورهای دیگه دخالت نکنن مرگ بر آمریکا
اونا چه میدونن از خود گذشتگی و شهادت چیه
شیر پاک مادر لقمه ی حلال نخوردند که آدم باشن
آخرین اخبار