کسری ۲ و نیم میلیارد تومانی اعتبار سرویس مدارس استثنایی در مشهد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: برای تامین هزینه های سرویس مدارس در مشهد با کمبود منابع مالی مواجه هستیم.

جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تمامی مدارس تحت نظارت این سازمان دارای سرویس مدرسه می‌باشند که در تمام استان، ۴۵۰ سرویس شامل مینی بوس و انواع سواری مشغول خدمت رسانی می‌باشند که از این تعداد، ۲۸۶ مورد آن متعلق به مشهد می‌باشد.

او افزود: میانگین شهریه سرویس‌ها به شکل ماهانه بین ۹۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که ۵۰ درصد این هزینه توسط والدین تامین می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مورد مساعدت‌های اخیر شهردار مشهد در مورد پرداخت حق سرویس دانش آموزان استثنایی ادامه داد: همچنان منتظر مصوبه شورای شهر مشهد و اجرای آن توسط شهرداری هستیم که البته تاکنون محقق نشده است. بنا بر این بوده است که مشهد نیز همانند تهران با کمک شهرداری این هزینه را از سبد هزینه‌های والدین دارای فرزند معلول حذف کند.

روحانی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری این اداره بیان کرد: برآورد‌های ما از هزینه سرویس مدارس، ماهانه ۴ میلیارد تومان است که ۲ و نیم میلیارد آن مربوط به مشهد می‌شود. اما بودجه‌ای که از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای خراسان رضوی تخصیص یافته است، تنها ۱ و نیم میلیارد تومان می‌باشد که برای مناطق محروم و شهرستان‌های کم برخوردار هزینه می‌گردد؛ لذا والدین باید برای تامین هزینه سرویس‌ها کمک کنند.

او با اشاره مجدد به قول شهردار مشهد تصریح کرد: رانندگان سرویس پول می‌خواهند و اگر تامین لازم صورت نگیرد، سرویس‌ها را لغو خواهند کرد. والدین می‌توانند تا نهایی شدن بحث حمایت شهرداری، خودشان حق سرویس را بپردازند و در ادامه و به محض تامین هزینه، ما وجه پرداختی شان را پس خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار