میرکاظمی خبر داد:

موافقت رهبری با درخواست دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از انتقاد رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نظارتی امروز مجلس حضور یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان آغاز بررسی گزارش خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور از عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز مجلس انتقاد و تاکید کرد که از روز چهارشنبه برای حضور آقای میرکاظمی در نشست امروز مجلس دعوتنامه ارسال شده و ایشان باید در نشست امروز مجلس حضور پیدا می‌کردند.

پس از انتقاد رئیس مجلس، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

جلسه نظارتی مجلس ادامه پیدا کرد تا اینکه میرکاظمی حدود ساعت ۹:۲۰ در مجلس حاضر شد؛ او با حضور در پشت تریبون مجلس توضیح داد: عذرخواهی می‌کنم امروز همایش برنامه و بودجه و برنامه هفتم توسعه با روسای سازمان‌ها از استان‌های مختلف برگزار شده بود که به دلیل نامنظمی به وجود آمده اطلاع نداشتم که باید در صحن باشم؛ به محض اطلاع، سخنرانی را قطع کردم و به مجلس آمدم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم گفت: آقای میرکاظمی درباره علت تاخیرش در مجلس توضیحاتی را ارائه داد، اما ما در تاریخ ۷ آبان نامه دعوت ایشان به مجلس را به سازمان برنامه دادیم به اضافه اینکه وقتی موضوعی در دستور مجلس می‌آید به معنای دعوت آن مسئول است؛ به هر حال از اینکه آقای میرکاظمی خودشان را به موقع به مجلس رساند، تشکر می‌کنم.

میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: سال گذشته در نیمه دوم سال ۱۹ همت برای تبصره ۱۸ پرداخت شد این تبصره در دولت قبل هیچ عملکردی نداشت.

وی از نمایندگان خواست که به نکات دولت در مورد منابع بودجه توجه کنند و اظهار داشت: خواهش می‌کنیم در مجلس منابع درآمد‌های غیر واقعی بودجه را افزایش ندهید، زیرا تحقق نمی‌یابد، عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ حدود ۳۴۰ همت بوده است. در سال ۱۴۰۱ هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی و حجم تولید نداشته‌ایم، چطور شما این در آمد را از ۳۳۰ به ۶۴۰ همت افزایش دادید؟! این درآمد تحقق پیدا نمی‌کند، ما روی تحقق ۶۶ درصد این منابع حساب کرده ایم بنابراین ۲۰۰ همت در این تبصره عدم تحقق داریم.

میرکاظمی با اشاره به تلاش دولت برای جبران این کسری برای تخصیص اعتبارات اشتغال گفت: رئیس جمهور در نامه‌ای از مقام معظم رهبری مجوز خواست که ۲۰ درصد سهم صندوق به تملک و اشتغال اختصاص یابد و در بانک‌ها سپرده گذاری شده و چند برابر به اشتغال تخصیص یابد که ایشان نیز با برداشت ۱۰ درصد موافقت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار