معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

مشکل ۲۰ ساله‌ آب روستا‌های راور، باید ظرف یک ماه حل شود

قویدل گفت: مشکل ۲۰ ساله‌ آب روستا‌های خورند و شریف آباد باید ظرف یک ماه آینده حل شود و در صورت کارشکنی طبق قانون با متحلفان برخورد خواهد شد.

صبح امروز جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور با حضور سیدمهدی قویدل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و جمعی از مسئولان در دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

قویدل، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در این جلسه ضمن قدردانی از دادگستری شهرستان راور گفت: راور، امن‌ترین شهرستان استان کرمان و جزو رتبه‌های پایین از لحاظ اتهامات و جرائم بوده است.

او افزود:در حال حاضر وضعیت آب از بحران خارج شده و به عنوان جنگ آب به آن اشاره می‌شود و مصرف آب هر نفر قابل توجیه نیست و از لحاظ عقلی و علمی مردود است؛ بنابراین برای استفاده از منابع آب باید برنامه ریزی کنیم.

قویدل بیان کرد: ما در بحث تسهیلات و نظارت با مشکل مواجه هستیم، به طوری که افرادی وام بلاعوض و تسهیلات دریافت می‌کنند؛ اما به علت نظارت نادرست و ناکافی، آبیاری نوین را انجام نمی‌دهند و از هدررفت آب جلوگیری نمی‌شود.

او گفت: در بحث آب باید به کشاورزان آموزش داده شود تا عده بیشتری از آبیاری نوین استفاده کنند و از غرقابی‌های غیراصولی ممانعت شود.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در بحث آب روستا‌های خورند و شریف آباد بیان کرد: باید ظرف یک ماه آینده، شورای این روستا‌ها با یکدیگر تعامل کنند و مشکل را یک بار برای همیشه حل و فصل کنند و در صورت کارشکنی، طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اژدری، فرماندار راور نیز علت این مشکل چندین ساله را ارتباطات نادرست و نبود گفتگو دانست و گفت: در قانون انتقال آب نداریم و مسئله آب این روستا‌ها در قدیم توافق شده و با تعامل هم حل خواهد شد.

کاربخش، رییس دادگستری نیز در این جلسه گفت: با مدیریت منابع آب و الزام آبیاری نوین و قطره‌ای از سوی مالکان و همچنین اعطای تسهیلات از سوی اداره مربوطه از وقوع بزه در مسئله آب پیشگیری کنیم.

او افزود: باید با حمایت مسئولان و استفاده از ظرفیت خصوصی سازی از نعمت باران تا حد امکان استفاده کنیم و رواناب‌ها را کنترل کنیم تا به سمت سد‌های عده‌ای خاص نروند و همه کشاورزان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

کاربخش بیان کرد: آب روستا‌های خورند و شریف آباد به صورت ۳ دنگ ۳ دنگ تقسیم خواهد شد و باید ظرف یک ماه آینده پرونده آب این روستا‌ها برای همیشه بسته شود.

خواجویی، رییس جهاد کشاورزی راور نیز در این جلسه گفت:۲۰ درصد سطح زیر کشت در راور با آبیاری نوین انجام می‌شود که تقریبا با استان برابری می‌کند.

او گفت: افزایش شوری آب، خرده مالکی زمین ها، افزایش قیمت لوله و اتصالات باعث شده تا کشاورزان از  آبیاری نوین کم تر استفاده کنند.

خواجویی با بیان اینکه برای اجرای هر هکتار اجرای آبیاری تحت فشار ۴۰ میلیون تومان نیاز است که به صورت تجمیعی به کشاورزان پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: اعتبار برای کانال‌های روستای خورند و جلوگیری از هدررفت آب نیز پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار