مجاهدت‌هایی که موشک اَبَرفراصوت را ساخت

ممارست‌ها و مجاهدت‌های متخصصان دفاعی کشورمان به ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک منجر شده است.

بخشی از آیه ۶۰ سوره مبارکه الأنفال: وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ (هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آن‌ها «دشمنان»، آماده سازید!) سرلوحه دکترین نظامی کشورمان است.

مقام معظم رهبری همواره بر تقویت بنیه نظامی کشور تاکید دارند. ایشان در بخشی از سخنانشان در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران فرمودند: نیروی هوافضای سپاه باید کار‌ها و برنامه‌های خود را با دقت به پیش برد و به حد کنونی نیز راضی نباشد.

رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه نیروی هوافضا باید تولیدات خود را به مرحله تولید انبوه برساند، بیان کردند: این موضوع یک وظیفه است و همه مسئولان نظامی باید در این جهت تلاش کنند و مسئولان دولت نیز پشتیبانی از این موضوع را باید جزو وظایف اصلی خود بدانند.

بر اساس این دیدگاه توان نظامی کشور پس از انقلاب به سوی بومی سازی بر پایه دانش متخصصان کشورمان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت و ارتقای توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین ابزار‌ها برای حفظ ثبات و امنیت کشور پیشرفت زیادی کرد.

انواع موشک‌های کوتاه برد، میان برد و بالستیک حاصل کار متخصصان دفاعی کشورمان است. جالب اینکه در قبل از انقلاب آمریکایی‌ها حتی از دادن موشک‌های زمین به زمین به ایران خودداری کردند و این امر را خط قرمز خود می‌دانستند و با اینکه محمدرضا پهلوی در گفتگو با ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا موافقت وی را برای خرید هرگونه سلاحی به غیر از سلاح هسته‌ای را گرفته بود، اما آمریکا حتی راکت‌هایی با برد ۶۰ کیلومتر را به ایران نفروخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان و نیاز وافر به موشک در دوران دفاع مقدس برنامه تجهیز و توسعه موشک‌ها در دستورکار قرار گرفت و تلاش برای ساخت انواع موشک‌هاآغاز شد.

بهسازی و بومی شدن سامانه‌های موشکی مثل میثاق ۱ و ۲، راپییر، اف-ام-۸۰ و تور-ام-۱، فاتح ۱۱۰، قیام، خلیج فارس، ذوالفقار، عاشورا، سجیل، عماد، فجر-۳، قدر-۱۱۰، قادر ۱، زلزال، خرمشهر، عقاب، فجر، شهاب ۱ و ۲ و ۳، قاصد ۱، قاصد ۲ و قاصد ۳ از جمله موشک‌های کوتاه برد، میان برد و دوربرد کشورمان است که به سادگی به دست نیامده‌اند.

موشک

امیرعلی حاجی‌زاده؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخشی از کتاب «امواج اراده‌ها» گفته است: بیشترین فشار‌ها روی حاج حسن (طهرانی‌مقدم) بود. هر چند وقت یک‌بار همه جمع می‌شدند و می‌گفتند: «حسن دست‌بردار، این کار به نتیجه نمی‌رسد، ولمان کن تا برویم یگان‌های دیگر.» حسن، اما با بچه‌ها جلسه می‌گذاشت و مدام نصیحت می‌کرد. هرچند حرف‌هایش اثری نداشت و بچه‌ها حرف‌هایش را قبول نمی‌کردند.

طهرانی مقدم و حاجی زاده

مانده بودیم چه کنیم و بالاخره تصمیم گرفتیم بچه‌ها را ببریم پیش آقا محسن رضایی تا برایشان حرف بزند، بلکه بچه‌ها چند ماهی روحیه بگیرند و بایستند و کار کنند.

با چهل‌ پنجاه نفر از بچه‌های اصلی که محور کار بودند، رفتیم پیش آقا محسن. او گفت: «بچه‌ها! دنیا اشتباه کرده و به ما موشک داده؛ البته فهمیده و دیگر نمی‌دهد. این تجهیزات و امکاناتی که گرفتیم، آخرین امکاناتی است که گیر ما آمده.»

تحلیل آقا محسن دقیقاً همان چیزی بود که بچه‌ها می‌گفتند. موقعی که از جلسه بیرون آمدیم، همه ریختند سر حسن و گفتند ما هم همین را می‌گوییم. حسن سری تکان داد و گفت: «چه فکر می‌کردیم و چه شد.»

بین سال‌های ۶۳ تا ۶۵، بعد از اینکه آقا محسن این حرف‌ها را زد، نگه‌داشتن بچه‌ها در موشکی، کار سختی شده بود؛ اما با وجود فشار‌ها حسن دست‌بردار نبود.

مانور هایپرسونیک در جو و خارج از جو

مجاهدت‌های پدر موشکی ایران و یارانش امروز به ساخت یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌ها به نام موشک بالستیک هایپرسونیک شده است.

سردار حاجی‌زاده درباره موشک بالستیک هایپرسونیک گفته است: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد.

موشک هایپرسونیک

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است و در آینده و در یک فرصت مناسب این موشک هایپرسونیک رونمایی خواهد شد.

اسلحه هایپرسونیک به موشک یا پرتابه‌ای گفته می‌شود که با سرعت ۵ تا ۲۵ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند. برای پی بردن به سرعت وحشتناک زیاد این اسلحه کافی است بدانیم در این سرعت‌ها پرتابه در یک ثانیه بین ۲ تا ۸کیلومتر را طی می‌کند. کمتر از این سرعت مافوق صوت یا مادون صوت است که طیف وسیعی از موشک‌ها، پرتابه‌ها و هواگرد‌ها را در خود جای می‌دهد. در سرعت هایپرسونیک مولکول‌های اتمسفر به حالتی از ماده به نام پلاسما تبدیل می‌شوند.

کنترل پرتابه و ارتباط الکترونیک در حالت پلاسما از چالش‌های فنی ساخت سلاح هایپرسونیک است. تنها سلاح‌هایی که به سرعتی فراتر از هایپرسونیک می‌رسند، جنگ‌افزار‌های انرژی هدایت‌شده مانند سلاح‌های لیزری هستند. در‌ حال‌ حاضر فقط کشور‌های روسیه، چین، آمریکا و هند به فناوری ساخت اسلحه هایپرسونیک در کلاس موشک‌های بالستیک، کروز و ریل‌گان دست پیدا کرده‌اند.

مقامات آمریکایی که قصد داشتند توان موشکی کشورمان را ذیل برجام قرار دهند و از رسیدن به این هدف ناکام ماندند پس از دستیابی کشورمان به فناوری موشک هایپر سونیک پیشرفته واکنشی از سر استیصال نشان دادند.

سرهنگ راب لودویک سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در واکنش به ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران گفت که به نظارت دقیق بر توسعه و تکثیر موشک‌های پیشرفته ایران ادامه می‌دهیم. لودویک روز جمعه در واکنش به موفقیت جدید ایران گفت که پنتاگون به‌خوبی از این گزارش آگاه است.

وی در ادامه با تلاش در زیر‌سوال بردن موفقیت تازه ایران مدعی شد که در این زمینه شک و تردید وجود دارد.

سخنگوی پنتاگون افزود: مانند همیشه از افشای گزارش‌ها و ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره چنین موضوعات حساسی خودداری می‌کنیم. ما به نظارت دقیق بر توسعه و تکثیر موشک‌های پیشرفته و فناوری مرتبط با ایران ادامه می‌دهیم.

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم هم اعلام کرده که موشک‌های هایپرسونیک (ابرفراصوت) نه‌ تنها می‌توانند بیش از پنج‌برابر سریع‌تر از سرعت صوت با سرعت ۳۸۰۰ مایل در ساعت حرکت کنند، بلکه می‌توانند در مسیر‌های پیچیده‌ای حرکت کنند و این دفاع در برابر آن‌ها را دشوار می‌کند.

این واکنش‌ها نشان از مسیر درستی دارد که ایران در آن قرار گرفته است. اگر روزی بلوک شرق و غرب از دادن موشک به ایران خودداری می‌کردند حالا باید ببینند ایران چگونه با موشک‌هایش معادلات منطقه را به سود خود تغییر داده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرزایی تشنیزی
۲۲:۴۲ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
درود بر قهرمانان شجاع ایران زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خسته نباشید مدافعان امنیت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
مسله دفاعی ی کشور مثل چشم بینا می مونه.تصور کنید.تو چهار چوب محل زندگی چند تا مار عقرب گوشه ای کمین کردن واهالی خانه نابینا هستن.و قادر به دیدن این موجودات نیستن.دیر یازود گزیده میشن. اگر کسی که که چشمان تیزی داشته باشه . در این جور مواقع اولین اقدامی که می‌کنه خیلی محترمانه پرتشون می‌کنه بیرون .واگه هوشیار باشه وسیله دفاعی درست می‌کنه تا این موجودات حساب کار دستشون بیاد.حد مرز خودشون بدونن.که منزل جای کمین کردن .این جمله فقط نظر شخصی در باب حوزه دفاعی نظامی بوده بس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
سلام ودرود به عزیزان سازنده موشک فراصوت خداوند نگهدارتان باد دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۸:۳۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
این فقط مال سپاه نیست این یک افتخار ملی است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
واعدولهم ماستطعتم من قوه
ماشااله به کسانی که بی ادعا و بی منت به مردم و کشور خدمت می کنند. خداوند حافظ این عزیزان باشد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۰۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
دولت های دیگه نمیان پول وسرمایشون رو خرج توسعه نظامی کنند،توسعه نظامی اسان ترین کاره،کره شمالی بیست سال پیش موشک بالستیک هایپر سونیک ساخت،قدم بزرگ اقتصاد ،به علاوه فرانسه،پاکستان،رژیم ... موشک بالستیک دارند،وبسیاری از کشور ها توان فنی موشک بالستیک رو دارند،ولی چون کلاهک .... ندارند،اقدام به ساخت این سلاح نمی‌کنند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
از دنیا خیلی عقبی! حداقل برو یک مطالب جدید یاد بگیر بعد بیا اینجا تحویل بده! آخرین نفری که مخالف موشکی شدن ایران بود الان زیر خروارها خاک خوابیده و لعن و نفرین مردم دنبالش هست! تو آلبانی آموزش بروز رسانی پیرمردهای فراری ندارن که اینقدر ذهن هاشون فسیل شده هست؟ همش مظالب چند دهه پیش رو تکرار میکنن ویک کم ایده و نوآوری ندارن! حیف پول که خرج این ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۴:۲۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
شازده، سر از آخور دربیار. ایران کمترین بودجه تو بخش دفاعی تو منظقه داره. پولی که آمریکا صرف ارتشش می کنه چند برابر کل درامد و بودجه ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
شربت سرماخوردگی و استامینوفن هم دارین؟
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۵:۰۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
پیر پاتال آلبانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
باید رگباری از این موشک ها را روی شاهرگ دشمنان قفل کنیم هزاران هزار
Iran (Islamic Republic of)
حسن قنبری
۲۲:۵۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
الهم صلی علی محمد وال محمد درود خدا وفرشتگان خدا برروح حاج حسن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
یه موشک ماهواره بر بود که روسیه گفت من برای ایران درس کردم و ایران می‌گفت من درس کردم بعداً خودشون گفتن روسیه درس کرده ابرو ما رو برد اینم گمونم مثل همونه
Iran (Islamic Republic of)
جولیاس
۲۲:۴۵ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
گفتم آره توراست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ا/ع
۱۹:۵۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
پرورش دهندگان داعش و داعشی صفتان را حالا از دهها کیلومتر دورتر نقطه زنی خواهیم کرد
هزار ماشاالله و هزار آفرین و هزار بارک الله دارید نخبگان باهوش و پرتوان نظامی
کور شوند داعشی صفتان داخلی و خارجی که نمیتوانند ببینند
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۹:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مهم ترین سرمایه ی هر ملتی، ملتش وجوانانش است مردم مسافران تاریخ یک ملت هستند و فرهنگ، هویت، مکتب و تاریخ و جغرافیای هر ملتی را حفظ می‌کنند و به نسل های بعد انتقال می دهند امنیت، سلامت، آموزش، خودرو، مسکن و..... مثل ریل‌های قطار یک ملت هستند. خوشبختانه در مملکت چرخهای امنیت و برنامه ریزی های رشد آن عالی صورت می‌گیرد و بقیه شاخه ها ریل ها از جا در رقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جانم به آینده نگری و هوش و تلاشتان
درود بر دانشمندان نظامی ،جانم
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۹:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بی نهایت درود و سلام و آفرین و خسته نباشید و دست مریزاد بر هوش تیز و اندیشه های زرینتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود و آفرین بر اندیشه ناز و والا و تلاش درست و خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کاش ذره ایم از این مجاهدت در مسائل رفاهی انجام میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کوری نمیبینی این یک تلاش همگانی است قرار نیست یک ملیون جور نود ملیون را بتنهایی بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مسائل رفاهی یک نهضت و یک جهاد همگانی است عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
دوگانه موشک-رفاه از بیخ غلطه. هردوکار باید با هم انجام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانپور
۲۰:۵۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مسائل رفاهی مربوط به افراددیگریست مردم اختیارآن رادست دیگری داده بودندازدیگران طلبکارند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۰۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
قیاس مع الفارق نکن
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۴:۲۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
اینکه شما تو تیرانا گشنه این نه به سپاه ربط داره نه به نظام. اینو از ارشد کمپت بخواه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود و سلام بر سردار سپاه اسلام شهید حسن طهرانی مقدم.
یادش جاودانه است. خداوند با شهدای بدر و احد و صفین و کربلا محشورش فرماید.
درود و سلام بر تمام کسانی که در این مجاهدت ، خون دل ها خوردند اما به کشور و اسلام و شیعه عزت و قدرت بخشیدند و دشمن را خوار تر و حقیر تر از همیشه ساختند.
سلام بر مجاهدان لشکر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف.
الهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اگر قویی نباشی حتی تروریستهای داعشی هم به حسابت نمیاورند ابرقدرتها که هیچ
Iran (Islamic Republic of)
بختیار
۱۹:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود بر همه دانشمندانمان که گل کاشتند و پر حال گل کاشتنند
عزیزانی که چشم و چراغ ما ایرانیانند
درود بر اندیشه های زیبا و دستان ور توانشان
به امید فرود آمدن و زدن بر سر تروریستهای خارجی و داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اسرائیل بزودی نابوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
زنده باد ایران و ایرانی
خسته نباشید
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانپور
۲۰:۵۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اونی که منفی داده منظورش چیه اصلا کی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
همه منفی ها از آلبانی نشین ها ویا غربگدا های داخلی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بعضی ها حتی منحرف کردن افکار رو هم بلد نیستند! طرف نوشته نیاز اولیه بشر صلح و دوستی هست: بنده هم نمونه های کوچکی از صلح دوستی اربابان این ها رو برای شما ذکر می کنم:
بمب اتمی هیروشیما و کشتار مردم ویتنام، افغانستان، لیبی، سوریه و ... تبعیض نژادی و تاسیس داعش و به شهادت رساندن کسانی که در راه امنیت و صلح بشری تلاش می کردند.توسط رژیم تروریستی آمریکا
نسل کشی و استثمار مردم آفریقا و آسیا و ارسال سلاح به صدام علیه ایران و ... توسط انگلیس و آلمان و فرانسه(ارسال خون ها آلوده به ایدز به ایران)!
نسل کشی بومیان و زنده به گور کردن کودکان بومی در کانادا
زن و کودک کشی هم که کار غاصبان اسرائیلی و سعودی است که فاجعه انسانی در غزه و یمن درست کرده اند!
و در پوشش این صلح طلبی که ذکر شد تا می توانند منابع انرژی این کشورهای آسیایی و آفریقایی رو به غارت برده اند! این است صلح و امنیتی که این افراد که به نظر آلبانی نشین هم هستند از آن دم میزنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
سر نگونی هواپیمای ایرباس ایران که همگی کودک و خانواده بودند یادت نرود
این همه ظلم آمریکا به ملن ایران تا بحال ایران یک آمریکایی را تا بحال مورد تعرض قرار نداده و هیچ ضرری بخاطر مذهب تشیع ایرانیان متوجه آنها نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ایول. کلمه ی اَبَرفراصوت هم کلمه باحالیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بعضی ها میگن چرا اقتصادمون مثل موشکی نیست؟! اقتصاد هایپر سونیک رو باید از آدم های هایپرسونیک توقع داشته باشی نه اینکه 8 سال یکسری آدم پشت میزنشین رو انتخاب کنی که فقط بهت خنده تحویل می دادند بعد بگی چرا درست نشد؟! یک مدت گفتن چرا همه چیز دست سپاه است بعد سپاه کشید کنار همون ها مثل ... موندن تو کارها! بعد التماس قرارگاه خاتم الانبیاء کردن که تو رو خدا بیا اینجا رو دست بگیر که ما توش موندیم!!! وقتی گوشمون به دهن یکسری خارجی نشین مفت خور و مزدورانش در داخل است توقعاتمون رو هم باید از همون ها مطالبه کنیم! میخواد از این حرف من خوشت بیاد میخواد بدت بیاد ولی یادت باشه اون کسی که یک عمر هست مفت خورده و کارنامه ای هم ندارد مطمئن باش تو رو به سمتی میکشونه که خودش میخواد و منفعت داره! میخواد از این حرف من خوشت بیاد میخواد بدت بیاد ولی یادت باشه اون کسی که یک عمر هست مفت خورده و کارنامه ای هم ندارد مطمئن باش تو رو به سمتی میکشونه که خودش میخواد و منفعت دارد! پس به جای اینکه گوش خودت رو به دهان دیگران بدوزی، چشمت را به واقعیات و اطلاعات واقعی بدوز تا خودت با مطالعه ، تحقیق و فکر و منطق خودت تصمیم بگیری.
یک جمله جالب هست که میگه: آدمی که خودش نتواند تصمیم بگیرد، این اجازه را به دیگران می دهد تا برای او تصمیم بگیرند!
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۸:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جهنم الضرر. خدا بهتون قوت بده. ولی شما زمانی می توانید یک اس کناس هزار دلاری امریکا را با یک ریال ایرانی مساوی کنید که موشکی فرا نور اختراع کنید. موشکی فوق سرعت نور. باید تمام کشورهای شیطان صفت جهان به ایران سجده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خخخ داداش فرانور چیه دیگه؟ اون میشه سفینه سفر به کهکشانهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
فوق سرعت نور اسکناس و‌دلار موشک کلا همش رو وارونه گفتی و اصلا متوجه نیستی چه‌خبره
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۹:۱۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جناب U_۲۳۸ امیدواریم ایران عزیز ما و دانشمندان خوب و نازنینش موشک مافوق نور !!!!هم بسازند و ابرقدرت تک و برتر و سرور جهان برای همیشه شوییم
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۹:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
آفرین ،درود بر هوش و اندیشه زیبایت ،خیلی ها همین حرف شما عزیز و نازنین را متوجه نمیشوند کاش این کار نشد توسط دانشمندان ما ایرانیان و ما ایرانیان انجام میشد هر چند خیالپردازانه ولی زیبا و برای این هدف زیبا و خوب باید تلاش کرد
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۹:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
امیدواریم این شگفتانه زیبا با زیباییهای فراوان را بتوانیم بسازیم
براستی که دانش اگر در ثریا باشد مردمانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود خدا بر شما عزیزان سپاهی ارتشی مرزبانی توکل نیروهای مسلح وزنده باد سید علی
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۴۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
پاینده باد جمهوری‌اسلامی ایران✌️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
امروز قدرت نظامی آمریکا او را سلطان کرده والا ژاپن و آلمان و چین و اروپا از نظر علمی و اقتصادی از آمریکا کم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود فراوان ب روح مقدم پدر پایه گذار موشک ودست اندر کاران که افتخار ایران یک پارچه ودرود بر تمام اقوام ایرانی سر بلند از قدرت وتوان نیروهای مسلح بی دریغ جانشان را برای میهن بگرو میگزارند ... بهتر این میباشد نام شادروان مقدم روی این موشک جدید بگذارند...ازپس مانده سوخت نیروگاه برای سوخت موشک استفاده کنید این باعث دوام بیشتر وسرعت بیشتر موشک میشود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
براندازان کوکتل مولوتوف می‌سازند و سطل زباله آتش می‌زنند و نرده های وسط خیابان را می‌کنند و جمهوری اسلامی موشک هایپر سونیک می‌سازد و دشمنان با یک تهدید سردار سلامی عقب نشینی می‌کنند، عجب روزگاریه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام و درود بر تمامی کسانی که برای اقتدار ایران تلاش میکنند.
به قول سعدی: برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی.
خسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جانم فدای ایران
احساس غرور می کنم که ایرانیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۴:۴۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خواهشا موضوعات رو باهم مخلوط نکنید! نظامی ها کارشون رو خوب انجام میدن.کاش غیرنظامی ها هم کارشون رو خوب انجام میدادن!
France
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سپاه که همه جا هست و پیمانکار
خب یک خودروسازی رو بدن پیمانکاری یا مقاطعه کاری به سپاه، دو سال هم وقت برای ساخت چند خودروی ایرانی و میهنی
ببینیم چکار می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
غیرنظامی در دست امثال حسن روحانی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
البته راه پیشرفت در همه زمینه ها برای نظامیان بسته نیست شرکت زیمنس و جنرال الکتریک و بسیاری دیگر شرکتهای از بزرگ جهان خود نظامی اقتصادی بودند که در بسیاری از زمینه ها از ساخت نیروگاه اتمی و توربین گرفته تا قطعات الکترونیک و ...ساخته میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
وقتی میتونیم موشک‌هایی پیشرفته در این سطح بسازیم، چرا صنعت خودروسازی مون این قدر فشل و داغونه؟
موشک ابرفراصوت، نتیجه مدیریت شایسته و اعتماد به نخبگان است و خودروسازی حاصل مدیریت آقازاده های بی خاصیت و بیسواد که فقط با سفارش و قوم و خویش بازی به جایگاه های بلند می رسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
چون خودرو در دست حزب حسن روحانی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
هیچ کس نگفته نظامیان حق تولید خودرو و داشتن قطب‌های خودروسازی را ندارند سرکتهای زیمنس و جنرال الکتریک و بسیاری از شرکتها از نظامیان و نظامی بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جنگ جنگ قدرت هست اگر قوی نباشیم نابودمان می کنند برای دشمنان ما فرقی نمی کند مخالف هستید یا موافق رژیم این کاملا در جریان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
هزاران هزار درود و آفرین
هزاران هزار درود و آفرین
هزاران هزار درود و آفرین
هزاران هزار درود و آفرین
هزاران هزار درود و آفرین
هزاران هزار درود و آفرین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
دورود خدا بر بسیجی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
زنده باد سپاه عزیز
زنده باد رهبر انقلاب
زنده باد شهدای موشکی
Moldova (Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
از این مجاهدتاتون برای اقتصاد ندارین ایا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اقتصاد در دست غربگداها بود مثل حسن روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۱:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
نه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۴:۰۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
نیروھای امنیتی از سپاہ و ارتش و فراجا و اطلاعاتی خدا پشت و پناھتون
این ابزاری کہ دارہ آمادہ میشہو در حال پیشرفتہ قرارہ با فرماندھی آقا صاحب زمان (عج) ھدایت و فرماندھی بشہ پس دم ھمتون گرم
این دشمنای مکار و حیلہ گر داخلی و خارجی و مزدوراشون خوب این فھمیدن کہ دست جمعی و متحد دارن جفتک میندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ترمز دلار
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ساخت ایران خودرو وسایپا است و عمل نمیکنه . درست مثل ایربگ ها!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
پنج تا قورباغه در حوض بودن یکی از قورباغه ها تصمیم گرفت از تو حوض بپره حالا چند تا قورباغه در حوض داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب 5 تا هست چون قورباغه هنوز نپریده و فقط تصمیم گرفته کل داستان مملکت ما همینه فقط تصمیم اما عمل هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
قورباغه همون مریم رجوی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
رفاه، آسایش و امنیت کنار یکدیگر خوب هست
لطفا این شرایط را با هم فراهم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۳:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود خدا بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
آفرین بر دانشمندان و دلاوران ایران انشالله خداوند و اهل‌بیت هميشه یار و یاورتان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
فقط تلاش برای جنگ و کشتار انسانها!!

هیچ سخنی از صلح و دوستی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
حتما اربابانت خیلی دنبال صلح هستند

آمریکای تو خیلی صلح طلبه که از دویست و اندی سال که تاسیس شده فقط چند سال به کشوری حمله نکرده

برو یک کم تاریخ بخوان تا جنایتکاران را تطهیر نکنی .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۱۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام
الهی کمی فهم و بصیرت به همه ما عنایت بفرما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
قرار نیست کسی رو بکشیم برا دفاع از خودمون ساختیم ی نیروی بازدارنده محسوب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مگه تو آلبانی هم خبری از صلح نیست؟؟؟!!! ببین آدم ها سر پیری میرن آلبانی خودشون رو از امنیت هم محروم می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر مصی پولی‌نژادو مرگ بر مریم رجوی آدمخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
چند درصد این موشکها موفق به گذر از سامانه های ضد موشک پیشرفته می شوند؟ کلیپهای جنگ روسیه و اوکراین نشون میده جنگ و جنگ افزارهای امروز خیلی پیشرفته شدند و بعیده این گونه موشکها به هدف برخورد کنند و علیرغم هزینه های سنگین برای ساخت آنها، کارایی موثر داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۲۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مرحبا .اون مشکهایی هم که خورد به عین الاسد فتو شاپ بود یا شایدهم عین الاسد مال هشت میلیارد سال قبل بود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۵۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
عین الاسد پدافند هوایی نداشت،هزار بار ،البته هیچ پدافندی صد در صد موفق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
حاجی این هایپرسونیکه، عملا پدافندی نیست که جلوش رو بگیره، الان همین هایپرسونیک رو آمریکا، روسیه، چین هم دارن یعنی اگه اونها بزنن ما هم نمی تونیم جلوش رو بگیریم ولی مسئله اصلی اینه که ما خودمون داریم تولید می کنیم، این یعنی کشورهای منطقه که دلشون رو خوش کرده بودن به این پدافندهایی که پول پاش ریختن حالا باید بر سر خودشون خاک بریزن، وقتی با پهپاد میشه آرامکو رو زد دیگه موشک لازم نیست، گند آهنین؟! بعدشم ما به تکنولوژی هایپرسونیک رسیدیم پس این نشون میده که به چیزهای دیگه هم ممکنه رسیده باشیم! حداقلش اینه که الان کم کم ملت دارن طلبکار میشن که چرا ما وقتی تونستیم به چنین موارد پیشرفته ای برسیم توی زمینه های دیگه نتونستیم پیشرفت کنیم! و در آخر لعنت خدا به جماعت غرب پرست که نمود بارزش در طیف اصلاحاتی ها و کارگزارانی هاست و عده ای اصول گرا، هر چند از این دو طیف خودشان اهل بازی سیاسی هستند، جامعه باید هوشیارتر باشه و گول حزب ها و افراد رو نخوره طرف اومده روی صندوق وایساده ببینه به کی رای میدی؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تا اتمی نشویم و به بازدارندگی کامل نرسیم به صلح پایدار و پایان تحریم نمی‌رسیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۱۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام
مگه کره شمالی سالها سلاح اتمی به دست نیاورده ، تحریم نیست؟ تهدید نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
واقعا یخ ایده خوب سپاه بیاد دو شرکت سایپا و ایران خوردو رو بزنه خودش بیاد ماشین تولید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
زنده باد پیمان اشراقی و مرگ بر آمریکا و آل سعود خائن
Iran (Islamic Republic of)
تی تی
۱۲:۲۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ببینید چقد بی سواد تو جامعه داریم که هنوز این موضوع ساده رو نمیفهمن که هر کاری رو باید ارگان مربوط به خودش انجام بدن
مگه وظیفه نیروهای مسلح اینه که بیاد شکم تو رو سیر کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۷:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
چطور وقتی تمام پروژه های بزرگ کشور رو انجام میده نیروی مسلح نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
چه مجاهدت هایی اقتصاد مملکت میسازه مردیم از گشنگی و فشار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تو اگه گرسنه ای پول اینترنتتو از کجا اوردی؟؟ این پول رو بده نون بخری از گرسنگی نمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بی سواد بفهم نفهم. هر نهادی وظیفه خودش رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کاش اقتصاد رو هم بدن دست افرادی که با وجود تحریم ها، چنین کارهای بزرگی میکنن. خدا لعنت کند اون ملعونی که میگفت ما فقط در آبگوشت بزباش میتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. روح حسن طهرانی مقدم شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
لازم نیس همه چی رو جار زد و تهدید کرد
عربستان موشکهای دانگ فنگ رو از چین با برد ۳۵۰۰ کیلومتر خریده ولی تا الان نه تهدبد کرده نه اعلام عمومی کرده
اسراییل موشک پیکان و جریکو داره که همطراز موشکهای ایرانیه
تا حالا هزارتا بلا سرایران اورده ولی زیر بار نرفته
Iran (Islamic Republic of)
نویسنده
۱۲:۲۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جوک خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
دانگ فنگ که ماشین بود تا دیروز
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۴:۵۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تا کور شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
الان ما که چیزیمون نشد. خودت را می ترسانی داداش!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۱۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
عربستان در ساخت و توسعه موشک اسکندر با اوکراین شرکتی مشترک زده آره موشک رفاه نمیاره امنیت هم نمیاره چون مردم نباشند امنیت هم نداری امروز اکثریت مردم مخالف رژیم هستن میگی نه رفراندم بذار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
فعلا عربستان هشت ساله تو باتلاق یمن گیر کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اسقاطیل بزودی نابوده
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ناشناس ۱۱:۳۲
اینکه عربستان موشک چینی خرید مصداق این ضرب المثل است :
من آنم که رستم جهان را گرفت.
اما باید بدانی ترکیه وقتی s-400 از روسیه خرید مردم چند تا ماکت مسخره ساختند و در شهرهای ترکیه جشن راه انداختند.
انوقت ما در همان حد تولید کرده ایم و بعضی افراد مغز فندقی می‌خواهند با مقایسه خرید موشک توسط عربستان از چین !!! چنین دستاوردی که آمریکا و اسرائیل و عربستان و سه نوکر اروپایی را به جز و جز انداخته را کم اهمیت جلوه دهند !!!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جناب حسین !
موشک اسکندر روسی است نه اوکراینی!
این اول.
دوم :
رفراندم اگر برگزار شود یقین داشته باش مردم به کلیت نظام رای موافق خواهند داد و یقین داشته باش بیماران مثل سال ۸۸ ادعای تقلب خواهند کرد. تو که ان شاء الله جزو بیماران نیستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
جناب ۱۷:۱۵
وهابی
بهایی
منافق
ما خیلی رفراندومهایی داشتیم و مردم هم تایید کردند شما کجا بودی .اگر وهابی هستی شما فرق جعبه میوه را از صندوق رای میدانی
و یا با مترسک بن سلمان بیعت کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
سعودی تو یه یمن مونده، شب و روز داره بمب بارونش می کنه طرف گاو شیرده است گاوش دو یمن دوقولو زاییده بعد اومدی خوابهایی که شب میبنی رو اینجا تعریف میکنی، خائن توی این مملکت کم نیست وگرنه خیلی از همون اتفاق هایی هم که میگی نمی افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
همه دنیا به فکر صلح و آرامش و پیشرفت هستند . فکر ما هم شده نظامی دفاعی.
البته ناچار به تقویت بنیه دفاعی خود در مقابل آمریکا و رژیم صهیونسیتی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا 1368
۱۱:۴۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
شما برادر عزیزم اگر از نظر نظامی و دفاعی عقب باشی دیگه امنیتی نداری.پور و برت رو خوب نگاه کنی متوجه میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اگر بنیه نظامی نباشه کشوری مثل بحرین هم به ایران حمله میکند آنوقت باید شعار صلح و آرامش را در کوزه بگذاری.
ثانیا کجای دنیا در آرامشه هر جایی جنگی هست که اسلحه اش را همین غربیهای صلح طلب تامین میکند
ساده نباشیم اندکی تفکر لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خودت جواب خودتو دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
آقا رضای عزیز، یه سرچ تو گوگل بزن ببین تو دنیا چندین کشور وجود دارد که ارتش و نیروهای نظامی ندارند و در کنار همسایگان خود در صلح و آرامش و امنیت کامل زندگی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
برو آیه شصت سوره انفال روبخون دوما اینکه ما دنبال ارامشیم امثال آمریکا نمی‌گذارد فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اگر همین توان را هم نپاشتی تا حالا شخمت زده بودند
Iran (Islamic Republic of)
خیبر شکن
۱۴:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خسته نباشی پاسدار صلح.کاش ترا بیشتر میشناختیم که بجای ابن سینا وبوذرجمهروامیر کبیر به شما احترام میکردیم.شما زیاد به خودت زحمت نده ایالات متحده واسراییل درپی صلح هستند. اوضاع افغانستان،سوریه عراق،یمن،اوکراین ووووووووونتیجه صلحدوستی اربابت امریکاست. بمبهای نوترونی وهیدروژی فعلا به کنار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اگر دفاعی نطامی هم نباشی میشوی همچون لیبی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
پس شام یه سیخ موشک با چند تا فشنگ با قیمت یارانه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کجا همه دنیا به فکر صلح هستن؟؟؟
آمریکا به فکر جنگ افروزی تو کشورهای دیگه است؛ آفریقا درگیر جنگهای داخلی! اروپا هم در به در دنبال ذغال سنگ برای زمستان سردی که با جنگ اوکراین واسه خودشون درست کردن!
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۴:۵۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اگه "همه دنیا به فکر صلح و آرامش و پیشرفت هستند " مملکت ما رو اینجور در گیر جنگ نمی کردن. نمیشه کل خاورمیانه در جنگ باشه و اون غربیها تو آرامش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جوابت دوپهلو هستش یه قسمتش منفی داره بخشی هم مثبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کدام دنیا؟ اروپای یخ زده یا امریکای ورشکسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
آقای ناشناس ۱۲:۵۷
شما اسم چند کشوری را که نیروی نظامی ندارند نام ببرید
چه کشوریه در کدام قاره است همسایگانش چه کشورهایی هستند چقدر دشمن دارند چقدر تهدید میشود وابسته به کدام کشورهاست و......
کشورهای شکست خورده جنگ جهانی دوم یعنی آلمان و ژاپن بیشتر از ایران هزینه نظامی دارند .
پس ساده لوح نباشید و ساده فکر نکنید.
اگر ما نیروی نظامی نداشتیم خیلی وقت پیش ایران را مثل افغانستان و عراق و لیبی و سوریه کرده بودند....البته اگر صدام رئیس جمهور ایران نشده بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
همه دنیا درحال ساخت بمب اتم اند داداش. سواد داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
کوروش سپنتا
۰۱:۱۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
کاری به اتفاقاتی که تو دنیا افتاده و می‌افته و هیچ شباهتی به صلح و آرامش نداره ندارم، ولی به نظرت این حجم عظیم بودجهٔ نظامی در جهانی که همه دنبال صلح و آرامشن چه معنی میده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
باز آمریکا یه چیزی گفت خخ
همون منظورش فتوشاپ هست بوده !
اما وقتی عین پهبادهامون ورقه جنگ کشور ابرقدرتی رو برمیگردونه تازه میافتند به تحریم که نباید پهباد پیشرفته بدیم به کشوری ...
نمیدونم اینها آلزایمر دازند و چرا راسانه های خودمون سختان اینها رو دائم پخش نمیکنند کهفتوشاپه و.. ! خب حالا یه سری پهباد فتوشاپی (عکسشون) رو بدیم به مثلا روسیه چی میشه ؟!
حالا هم موشک . بعد میگن تحریم چون فتوشاپ نیست خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۱۱:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تبارک الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بسیار عالی
خدا قوت و حق نگهدارتان
روح شهدا عالی با ایشان محشور شوید
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود بر رهبری وشهدا وتهرانی مقدم واهو فقط با پیشرفت می شود صورت دشمنان ایران را به خاک مالیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کشورهای ضعیف عربی بعد از شنیدن خبر موشک هایپر به امریکا پیغام دادان دیگر خرید نظامی از شما نمیکنیم چون هیچ چیز جلوی موشک ایرانی رو نمیتونه بگیره
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۱۴:۱۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
همینکه شما و اربابانت عصبانی هستیدنشانه درستی کار وقوت صنایع نظامی ارتش وسپاه هست.درود وسلام بر سپاه وارتش وکل قوا ورهبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود بر نیروی هوافضای سپاه اقتدارآفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کاش پیشرفت در هر حوضه ای از معیشت مردم شروع میشد!چون کسی که گرسنست و مشکلات داره نه به فکر موشک و جنگه نه مسائل شرعی!منه جوون به عنوان نمونه از کل جوانان مملکت،وقتی بدهی و توان خرید و حق زندگی ندارم،اصلا واسم مهم نیست که صنعت دفاعی کشورم کجاست!چون روی ناراحت خونوادم جلو چشمامه،چون حسرت ازدواج و زندگی جلو چشمامه،چون حسرت یه ماشین مناسب و بدن سالم جلو چشمامه که حتی توان مالی درمانشو ندارم!این موشکها وقتی سینه دشمنو میشکافن که سینه مردمش مثل سپر قرص باشه.یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۰۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بخشی از مسایل اقتصادی سو مدیریت و بخش دیگرش تحریم ها بود.اگر بتونیم حرفی برای گفتن داشته باشیم،انشاالله تحریم ها رو پشت سر میزاریم،
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
برعکس تو
جوون افغانی هیچی جز امنیت نمی خواد
چیزی کو ما داریم و اون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
منه جوون ماهی چند بار پیک نیک میره ؟ ماهی چند دست لباس میپوشه؟ این وضع زندگی ای که شما ها در پیش گرفتین و مدام از حکومت مطالبه میکنید که برای شما بهترش کنه ، اسمش هست تجمل گرایی و عیش و نوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اگر تمام گنج های دنیا داشته باشیم بدون قدرت بازدارندگی قادر به زندگی نیستیم چون دشمنان در یک چشم به هم زدن همه را از ما میگیرند و مانند مردم فلسطین و افغانستان به سرمان می‌آورند
پس بدان اول باید به بازدارندگی کامل برسیم بعد ثروت خودش سرازیر میشود
وقتی انتخابات هست با چشم بسته به وعده های دروغین غربگراها رای نده و آب به آسیاب دشمن نریزید که هروقت از طرف غربگراها امیدوار شدم فورا تحریم یا ضربه تروریستی را وارد کردن
دلیل گرسنگی خیلی ها این میتواند باشد
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۳:۲۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مشکلات هست ...همانطور که جنگ نظامی سردار جان برکف میخاد .. جنگ اقتصادی . فرهنگی و غیره.... هم سردارانخودشرا میخواهد .....
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۱۴:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اگه موشک نداشتیم که لازم بود هرکداممون چند کارتن پوشک تو خونه داشته باشم.البته از نوع چند بار مصرفش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
هر نهادی کار خودش رو انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
هنوز ساخته نشده تو مراحل آزمایشی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تست میکنیم روی اسقاطیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
شک نکن ساخته شده و چندین نسل بعدش را هم ساختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
من موندم با این توانایی ها چرا توی ساختن یه خودروی بومی موندیم؟یعنی انقدر از موشک ساختن سخت تره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
چون خودرو به دست دوستان حسن روحانی بوده
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تا توان نداشته باشی هیچ کشوری در دنیا تره هم برات خرد نمیکنه
هزاران درود و آفرین بر اندیشه و توان دانشمندان سرزمینمان در عرصه ها و میدانهای گوناگون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
آنتی بیوتیک و سرم بسازید،موشک پیش کشتان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
چه ربطی داره بی سواد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جهان چون خط و خال و زلف و ابروست که هر چیزی به جای خویش نیکوست عزیز موشکی غز دانشها و علمهای بزرگ است هر چند سلامت هم بسیار مهم است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ماشاالله لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
رونمایی از پدافند لیزری و موشک ابر صوت را به تاخیر نیندازید اینها افتخاراتی در لبه های دانش حالای جهان برای هر کشوری هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تغییر رو احساس نمیکنیم. دلار ۴۰۰۰۰ تومان احتمالا همان تغییر است. تغییر باید نمود مثبت داشته باشد نه منفی. اگر تغییری هم اتفاق افتاده کاهش ترس مسوولان از حمله نظامی دشمن است وگرنه مردم که هنوز زیر فشار اقتصادی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خفه شو مزدور غربگدای گشنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
همین که به تن پیر و پاتالای آلبانی نشین لرزه افتاده کفایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر مریم رجوی خائن و مصی پولی‌زاده
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۰۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
و به امید رسیدن به موشک های ابر صوت با سرعتی چندین ده هزار کیلومتر در ساعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ایران دورت بگردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تانشونش ندن باورم‌نمیشه مثل جنگنده ای که گفتند ساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست شک نکن پیشرفته ترش را هم دانشمندان نظامی ساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
به امید خدا امتحانش کنن رو آلبانی از نزدیک ببینی
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
باور کردن یا نکردن تو اصلا مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اشتباهی لایک زدم
Iran (Islamic Republic of)
نویسنده
۱۲:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اینو وقتی میفهمی که در تیرانا خوابیدی یهو خودتو اون دنیا میبینی اونوقت باورت میشه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۳۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مگر خواب بودی؟ کدامشون تا حالا خطا داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بزودی روی کمپ مریم رجوی آزمایش میشه. خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
حالا واقعا ساختید و یا قرار هست بسازید ؟
چون بیگانگان میگویند این ادعا فقط در حد شایعه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بیگانگان سوختن نازنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بیگانگان ... خوردن از دهن منافقین داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
موشکهایمان هم زمانی فتوشاپ بود پس ساکت باش و ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ساخته و آماده برای شلیک به اسقاطیل
Iran (Islamic Republic of)
کوروش سپنتا
۰۱:۲۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
وقتی از بیگانه انتظار شنیدن حقیقت داشته باشی یعنی یه جای کارت می‌لنگه!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
دمتون گرم کی اسراییل رو با خاک یکسان می کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
نادان با گفتن و به زبان آوردن نابودی دشمنان فقط آنها را مصمم تر خواهید کرد . دو صد گفته چون نیم کردار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
برودی زود انشاالله رژیم غاصب را شخم میزنیم و با خاک یکسان خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۴۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام
درود خداوند بر دست اندرکاران این پیشرفت بزرگ
وقتی که ایجاد بازدارندگی میکنی که قدرت‌های بزرگ نمی توانند چشم چپ بهت نگاه کنند یعنی به جمع (((ابر قدرت ها))) پیوسته ای ابر قدرتی مون صد بار تبریک با این خبر حالم خوش شد
سپاسگزار همه ی دست اندرکاران این ابر قدرتی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود بر رزمندگان اسلام ناب محمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
حالا مجاهدت خود موشک را نشان بدهید تا دیگر جرات فکر کردن به وقایعی همچون شاهچراغ از ذهن دشمن هم بیرون رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اول دمشون گرم شیر بچه ها ی سپاه و‌هوافضای سپاه ، ولی داداش هند نه داره نه تخصصشو داره فقط چین و روسیه و امریکا داشتن و حالا ایران به عنوان چهارمین کشور وارد این باشگاه کوچیک اما پر قدرت شد درستش کن مطلبو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جانم فدای رهبری و سرداران بزرگ سپاه ایران زمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
احسنت بر شما
فقط خبرش تمام معادلات خیانت کارا و دشمنان نظام رو برهم زد
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۰۹:۱۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ای کاش در کنار موشک ، انتی. بیوتیک هم میساختین!!
خیلی. هم. سخت نیست
از شلغم. و گیاهان دارویی. ساخته. میشه
امید. وارم منتشر. بشه تا به. گوش مسئولین برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خیلی وقته انتی بیوتیک ساختیم / تفکر نحس شما اونا رو احتکار میکنه برای افزایش قیمت و درآوردن پدر مردم و خرج کردن برای بچه هاشونو و خودشون تو سرزمین های نجاست و کفر مث کانادا و ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
متوجه این موضوع مهم نشدی؟
این موشک ها با کمک دوستان به این مرحله رسیده افسوس که برای ساختن آنتی بیوتیک دوستی نداریم.
منظورم این است که بالاخره یک نقشه یک کمک یک جرقه یک آموزش اولیه برای ساختش لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
آنتی بیوتیک ساختن کار داروسازیهاست و ندادن مجوز داروسازی و ...
چرا شاهکار دانشمندان نظامی را با نادانی لگد مال میکنی نازنین ؟ کم کاری داروساز ها و غیره و همه و همه گردن نظامیان پرتلاش و نخبه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
درود بر رزمندگان اسلام. احسنت.به کوری چشم دشمنان وبدخواهان .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
نیاز اولیه بشر صلح دوستی است بعد امکانات لازم ما در تولید دارو متغیر پراید اشتغال اعتیاد واختلاس در جایگاه چندیم افکار مردم وجوانان امروزموشک نیست رابطه با دنیا واستفاده از تکنولوژی روز ما سالانه بیش ۲۰۰هزار بخاطر تصادفات و نمک سرطان می میرند میرین ونظارت کجای بنده خدا بیشتر کشورهای پیشرفت ارتش ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
از روز اول بشر امنیت رولازم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
امنیت را اندیشه ناز و تلاش خوب و درست میسازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اگر ممکنه از صف نان در شهرستان خوی یه گزارشی بزارین. چون در صداسیمای استان اقای استاندار میگه همه چی گلوبلبله مجری خاعنم کلی تشکرو چاپلوسی. یه گزارش نمیزاره که این صف چیه الان
آخرین اخبار