تولید میگو پرورشی در استان بوشهر از ۳۸ هزار تن گذشت

استاندار بوشهر از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید میگوی پرورشی به ۱۰۰ هزار تن در سال خبر داد و گفت: تولید میگوی امسال تا کنون از ۳۸ هزار تن فراتر رفته که نسبت‌به پارسال افزایش بیش‌از ۳۰ درصدی داشته است.

احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای اشتغال استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم ساحلی استان را پرورش آبزیان دانست و گفت: تا کنون فرصت‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی و میگو فراهم شده است و سرمایه‌گذاری در این حوزه باید افزایش یابد.

او با اشاره به تولید ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی در سال گذشته از افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید این محصول در سال جاری خبر داد و افزود: در حالی که تولید میگو از استخر‌های پرورشی هنوز به پایان نرسیده است، تا کنون ۳۸ هزار تن میگو از مزارع برداشته شده است.

استاندار بوشهر بر توجه به فناوری نوین در پرورش میگو تاکید کرد و گفت: با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته تولید میگو در هر هکتار نسبت به روش سنتی افزایش چند برابری خواهد داشت.

به گفته او، ظرفیت مهمی در شهرک شیلات رود شور گناوه برای توسعه پرورش میگو به روش نوین و متراکم فراهم است که با توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک، ظرفیت تولید میگو افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده از برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان خبر داد و افزود: این افزایش تولید با استفاده از روش‌های پیشرفته و نوین در تولید میگو محقق خواهد شد.

او با اشاره به اینکه امسال شش هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافته است، گفت: با توسعه طرح‌های آبزی‌پروری ۲ هزار هکتار به اراضی پرورش میگو در استان افزوده شده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: افزایش طرح‌های اشتغال‌زایی در عرصه آبزی‌پروری و توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه یکی از اولویت‌های استان به عنوان قطب تولید میگو پرورشی در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.