کتاب «روستای پله‌کانی» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «روستای پله‌کانی» سروده مسعود طاهری عضد، دبیر محفل ادبی هگمتانه همزمان با هفته کتاب برگزار شد.

مسعود طاهری‌عضد، دبیر محفل ادبی هگمتانه و شاعر روستای پله‌کانی گفت: شعر‌های روستای پله‌کانی در چهار سال پیش سروده شده است. این کتاب گزیده‌ای از شعر‌های بسیاری است که به انتخاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. چاپ کتاب با فوت پدرم همزمان شد که به نوعی تسلی خاطر من نیز شد. خانم آسوده‌خواه نیز تصاویر بسیار بدیعی برای این کتاب خلق کردند و شعر‌ها را برای خود کردند.

کتاب «روستای پله‌کانی» توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال منتشر شده و مهشید آسوده‌خواه، تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

عاطفه زارعی در مراسم رونمایی از کتاب «روستای پله‌کانی» سروده مسعود طاهری عضد،گفت: کتابخانه‌های عمومی خانه همه شاعران، نویسندگان و اهالی شعر، هنر، ادب و فرهنگ است تا مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان بتوانند از حضور این سرمایه‌های معنوی و اجتماعی بهره ببرند.

او گفت: یکی از سیاست‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه ویژه به کودکان و نوجوانان است. به همین منظور تمام کتابخانه‌های عمومی استان همدان دارای بخش کودک و نوجوان هستند و ۲۴۰ هزار نسخه منابع اطلاعی در دسترس این افراد قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: هر کتابی که در حوزه کودک و نوجوان منتشر می‌شود، دریچه تازه بر روی دنیای زیبای آن‌ها باز کرده و تجربه جدیدی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. مسعود طاهری‌عضد شاعری متعهد و صاحب اندیشه است که مفاهیم مورد نیاز کودکان و نوجوانان را به زبانی قابل فهم بیان می‌کند. کتاب روستای پله‌کانی که امروز رونمایی می‌شود، قطعاً یکی از آثاری خواهد بود که مورد توجه همه نوجوانان و حتی بزرگسالان قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.