ایجاد ۱۲۳ تخت ویژه درمان کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان اکبر مشهد

طرح توسعه بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با هدف ساخت بخش کودکان مبتلا به سرطان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مسئولان آغاز شد.

علی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: ایجاد ۱۲۳ تخت ویژه درمان کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان اکبر طرح به همت خیران سلامت با ظرفیت ۱۲۳ تخت و با زیر بنای چهار هزار متر مربع در ضلع غربی بیمارستان اکبر در ۵ طبقه ساخته خواهد شد تا خدمات رسانی به کودکان مبتلا به سرطان گسترش کیفی و کمی مطلوبی داشته باشد.

او افزود: برای ساخت این پروژه ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۳۵۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ادامه داد: با بهره برداری از این طرح که پس از اتمام به بیمارستان اکبر متصل می‌شود، گام موثری در خدمت رسانی به کودکان برداشته خواهد شد.

توسعه مراکز درمانی پیشرفته از نیاز‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد محسوب می‌شود

محمد علی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت و تکمیل این طرح با همکاری خیران سلامت و دانشگاه در مدت زمان کوتاهی به اتمام خواهد رسید تا بتوان خدمات کیفی مناسبی را به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در حوزه درمان سرطان کودکان ارائه داد.

او افزود: سرطان خون از سرطان‌های شایع در میان کودکان است و توسعه مراکز درمانی پیشرفته از نیاز‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد محسوب می‌شود که با نیت واقف و خیر سلامت اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خیران سلامت تا کنون اقدامات گسترده‌ای در خراسان رضوی و مشهد در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی داشته اند و ساخت بیمارستان اکبر نمونه‌ای از حمایت ارزشمند خیران در حوزه سلامت است.

محمد علی کیانی بیان کرد: خدمت رسانی به کودکان شرق کشور در بیمارستان‌های دکتر شیخ و اکبر در حال انجام است، اما با توجه به خدمات تخصصی متنوع، نیاز است که فضای فیزیکی در حوزه‌های مختلف از جمله خون و انکولوژی کودکان افزایش یابد تا خدمات به شکل مناسبی ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.