تصمیم فرانسه برای برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی در نیمه نخست سال آینده

فرانسه به همراه چند کشور اروپایی و آمریکا قصد دارد رزمایش نظامی بزرگی را در نیمه اول سال میلادی آینده برگزار کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، فرانسه اعلام کرد قصد دارد بزرگترین رزمایش نظامی را با مشارکت حدود ۱۲ هزار نظامی از جمله نیرو‌های ناتو در نیمه نخست سال آینده میلادی برگزار کند.

به گفته یک مقام ارشد نظامی فرانسه، این رزمایش بر شبیه سازی نبرد گسترده علیه یک کشور خارجی نامشخص تمرکز می‌کند. او افزود: این رزمایش که اسم «اوریون» بر آن گذاشته شده است، با حضور کشور‌های آلمان، انگلیس، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا برگزار خواهد شد.

چند روز پیش نیز نخستین رزمایش مشترک کشورهای غربی در رومانی نشانه بازنگری کشورهای اروپایی در اولویت هایشان در پی حمله روسیه به اوکراین برگزار شد. «شمشیر عدالت»، نام رزمایش مشترکی است که اواخر ماه گذشته (میلادی) در رومانی آغاز شد.

بیش از هزار سرباز آمریکایی، هلندی و فرانسوی در کنار نیروهای رومانیایی مشارکت داشتند. انواع خودروهای نفربر، تانک، توپخانه سنگین، موشک و پهپاد در این رزمایش به کار گرفته شد. این نخستین بار بود که رزمایش مشترک بین نیروهای آمریکایی و رومانیایی در خاک این کشور اجرا می‌شد.

پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین، در پی استقرار گسترده نیروهای روسی در مرزهای اوکراین،‌ ناتو هم عملیات خودش را گسترش داد و نیروهایی به چند کشور در دروازه های شرقی اش اعزام کرد. حمله به اوکراین، نگرانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برانگیخت و این کشورها بازنگری در محاسبات خودشان را آغاز کردند و اولویت هایشان را تغییر دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آهای ...
مردم جهان ، که فکر زن و زندگی و آزادی هستید... !!!


از شیرین ابو عاقله ( خبرنگار شهید..) چه خبر...؟؟؟
آخرین اخبار