توزیع ۵۶٢ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: از ابتدای رزمایش کمک‌های مومنانه تا کنون حدود ۵۶٢ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار مجید سوری جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج مصداق مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: همه اقشار مختلف به خصوص جوانان در عرصه‌های مختلف از محرومیت زدایی گرفته تا حوزه‌های دیگر نقش آفرینی می‌کنند.

او افزود: هدف بسیج خدمت به مردم است بر همین اساس شعار امسال هفته بسیج «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است.

جانشین فرمانده سپاه لرستان گفت: احداث کانال‌های آب بر، ساخت منازل مسکونی برای محرومان و مددجویان کمیته امداد، آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستا و خدمات رسانی عمرانی به حاشیه شهر از جمله اقدامات بسیج است.

سوری افزود: فعالیت‌های فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، امیدآفرینی و نشاط همچنین مباحث علمی از دیگر حوزه‌هایی است که بسیج ورود جدی داشته است.

او در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری رزمایش جهاد گران فاطمی و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برگزاری اردو‌های راهیان نور در الیگودرز، خرم‌آباد و بروجرد همچنین برگزاری اردوی راهیان پیشرفت از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، جشنواره اقتصاد مقاومتی و فرصت‌های شغلی و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که جانشین فرمانده سپاه لرستان مطرح کرد.

سوری تجلیل از کاسیان امین، نشست‌های علمی بصیرتی و جهاد تبیین، عطر افشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری ۲۰۰ یادواره شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

او افزود: رزمایش کمک‌های مومنانه، همایش پیاده روی خانوادگی روز جمعه، تجلیل از نخبگان بسیجی همچنین برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان در ۵ آذر که یکی از برنامه‌های محوری است را در هفته بسیج خواهیم داشت.

جانشین فرمانده سپاه لرستان گفت: افتتاح ۲۰ کیلومتر کانال آب با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان، افتتاح ۲۰ باب منزل مسکونی، افتتاح معابر پلکانی علی‌آباد و بازگشایی معابر اسد آبادی، توزیع ۴۰۰ پنل خورشیدی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومانی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

سوری با بیان اینکه از ابتدای رزمایش‌های مومنانه تاکنون ۵۶۱ هزار و ۹۷۸ بسته معیشتی بین افراد نیازمند توزیع شده است، عنوان کرد: توزیع ۵۳ هزار بسته لوازم التحریر، آزادی ۲۲۷ زندانی جرائم غیرعمد و توزیع ١٠ هزار کارت هدیه بین اصناف و ساخت ۳۳۷ باب منزل مسکونی از اقداماتی است که می‌توان مطرح کرد.

او در ادامه صحبت‌های خود ضمن گلایه از عملکرد برخی از دستگاه‌ها در خصوص جهاد تبیین توضیح داد: تصور این است که تنها سپاه در خصوص جهاد تبیین وظیفه دارد، در حالی که همه دستگاه‌ها در خصوص جهاد تبیین وظیفه دارند، با این وجود ما از ابتدای اغتشاشات تاکنون ۲۸۶ نشست جهاد تبیینی داشتیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار